آموزش صفر تا صد ترازنامه در حسابداری

آموزش صفر تا صد ترازنامه در حسابداری

آموزش صفر تا صد ترازنامه در حسابداری

آموزش تصویری نحوه تهیه ترازنامه برای شرکت ها

 

در پست های قبلی آموزش صفر تا صد ترازآزمایشی و آموزش صفر تا صد سود و زیان را برای شما قرار دادیم که میتوانید آنها را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید و در این پست از سایت تخصصی حسابداری برای شما آموزش صفر تا صد نحوه تهیه و تنظیم ترازنامه را قرار دادیم. ترازنامه یکی از اجزای صورت های مالی است که اطلاعات مفیدی ارائه می نماید. برخی صورت سود و زیان را اطلاعات تکمیلی اقلام ترازنامه می دانند. اساس تهیه ترازنامه، معادله اساسی حسابداری م یباشد که اجزای دارای یها، بدهی ها و سرمایه به تفکیک در دو طرف آن گزارش شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان آموزش صفر تا صد ترازنامه در حسابداری در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

تاریخ ترازنامه در شرکت ها و موسسات :

تاریخ ترازنامه به عنوان صورتی که معرف وضعیت مالی واحد تجاری است، بیانگر کی مقطع زمانی مشخص مانند ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ می باشد. درحالی که صورت سود و زیان به گونه ای است که کی دوره زمانی مشخص، مانند سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ را شامل می شود. تاریخ ترازنامه معرف پایان دوره گزارشگری مالی است. برخی معتقدند که ترازنامه به مثابه عکسی از وضعیت مالی مؤسسه در کی تاریخ مشخص می باشد و صورت سود و زیان به مثابه فیلمی از عملکرد مالی مؤسسه درطی کی دوره زمانی معین است.

 

اهمیت و کاربرد ترازنامه در امور مالی

می توان گفت ترازنامه محصول نهایی و اساسی صورت های مالی محسوب می شود. از این صورت مالی برای تجزیه و تحلیل وضعیت مالی مؤسسات استفاده می گردد. استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری با توجه به محتوای ترازنامه برای آن اهمیت خاصی قائل بوده و علاقه دارند تا بسیاری از تصمیمات خود را براساس اطلاعات مندرج در ترازنامه مؤسسات، اتخاذ نمایند.

 

آیا به فایل اکسل ترازنامه نیاز دارید!

ما در یکی از پست های قبلی سایت آی آر حسابداران فایل اکسل ترازنامه را برای شما قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت کاملا رایگان از سایت دانشجویان حسابداری ایران دانلود و استفاده کنید.

 

حساب های انتظامی در ترازنامه

حساب های انتظامی، حساب هایی آماری هستند که جهت نگهداری اطلاعات و ارقام مربوط به برخی اطلاعات غیر مالی کاربرد دارند و هدف از آنها ایجاد شفافیت هر چه بیشتر برای برخی از رویدادهای مالی در گذشته، حال و آینده می باشند. برای مثال: نگهداری اطلاعات مربوط به اسناد تضمینی شرکت نزد دیگران، که می تواند میزان برخی تعهدات ممکن در آینده را شفاف تر سازد. از طریق لینک زیر میتوانید آموزش صفر تا صد ترازنامه در حسابداری را به صورت کامل دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا