پروژه مالی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی یک شرکت

پروژه مالی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی

تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکت مانی لذیذ و ارائه تحلیل های مدیریتی

(پروژه تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی شرکت  )

(پایان نامه حسابداریپروژه مالی حسابداری)

تعداد صفحات ۷۶ صفحه
فرمت :  (DOCX) word
دسته بندی پروژه مالی حسابداری

مقدمه پروژه مالی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی یک شرکت :

امروزه شرکت های صنعتی و خدماتی فعالیتهای تولیدی و بازرگانی خود را در شرایطی انجام میدهند که تغییرات درجوامع تجاری سریع بوده و رقابت درسطح بسیار بالایی است.توانایی مدیر مالی در درک و پاسخگویی صحیح و سریع نسبت به وضع بازار و تغییرات آن از امتیازات یک موسسه تجاری محسوب می شود.مدیران برای تصمیم گیری و هدایت واحد تجارتی باید با جنبه ها و ابعاد مختلف مناسب شرکت آشنایی کامل داشته باشند، از آن جمله می توان به تولید، خدمات، فعالیتهای تجاری و بازرگانی و عوامل پشتیبانی نظیر آموزش نیروی انسانی و پردازش اطلاعات اشاره کرد. برای انجام صحیح این مسئولیت ها ونیز جهت شناسایی نقاط ضعف سیستم و بهبود آن استفاده گسترده ای از اطلاعات و گزارشهای مالی به عمل می آید. بدین ترتیب مدیرمالی با استفاده از این اطلاعات و گزارش ها می تواند وضعیت شرکت را ارزیابی نماید و راه حل هایی برای بهبود وضعیت شرکت ارائه نماید. و دراین جا می توان به اهمیت تحلیل های مالی و تأثیرآن درحل مشکلات شرکت پی برد. ما دراین بخش می خواهیم اهمیت تحلیل های مالی را درموفقیت شرکت بررسی کنیم و اینکه هدف ما درانجام این تحقیق چه چیزی باشد، و بیان سوالاتی که دراین تحقیق مطرح شده است؟

 

اهمیت تحلیل های مالی در موفقیت شرکت :

تجزیه و تحلیل مالی، فرآیند تشخیص کارایی و موقعیت مالی شرکت براساس اطلاعات حسابداری و صورت های مالی است و همانگونه که درگزارش ها و اطلاعات مالی منعکس است، هدف چنین تحلیلی بررسی، تشخیص کارایی و نحوه عملیات اجرای مدیریت شرکت است. هدف مدیرمالی، اندازه گیری نقدینگی شرکت، سودآوری و عوامل دیگری است که شرکت را به یک روش معقول و سودآور برساند. تجزیه و تحلیل مالی در درجه اول جهت کسب دیدگاهی دررابطه با مشکلات مالی و عملیاتی که یک شرکت با آن مواجه است به کاربرده می شود…

 

تاریخچه شرکت مورد نظر :

شرکت تهیه دسته بندی مواد غذایی مانی لذیذ با مسئولیت محدود درتاریخ ۱۳/۵/۸۱ شروع به فعالیت کرده است مرکز اصلی شرکت در کیلومتر ۶ جاده مخصوص کرج می باشد این شرکت از تاریخ فوق تا مدت نامحدود فعالیت دارد. نوع فعالیت های شرکت خدماتی می باشد و تعداد کارکنان آن ۱۴۰ نفر می باشند و به دلیل اینکه موسسه خدماتی است تولید ندارد و محصولات تولیدی آن نیز تهیه وطبخ غذا و کلیه خدمات غذایی می باشد. فعالیت های شرکت شامل تهیه، توزیع و طبخ غذا- دادن سرویس به رستوران و هتل ها –انعقاد قرارداد با رستوران و هتلها و شرکت های خصوصی دولتی –واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی – اخذ اعطای نمایندگی در داخل وخارج کشور و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی – گرفتن وام از کلیه بانکهای کشور می باشد….

 

تجزیه و تحلیل نسبت های مالی در پروژه مالی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی یک شرکت :

انتخاب ارقام واطلاعات، مقایسه ویقین رابطه بین آن ها و ارزیابی حاصل از آن را تجزیه و تحلیل مالی می نامند. درصورت های مالی داد و ستد ها و ارقام منعکس درحسابها تلخیص و طبقه بندی می شوند تا فعالیتهای واحدتجاری امکان پذیر و ارزیابی آسان گردد. از این رو، تجزیه و تحلیل مالی کمتر به شمارش و محاسبه مانده حسابها می پردازد و عملاً‌هنگامی شروع می شود که این امور انجام و پایان یافته وصورتهای مالی تنظیم شده باشند.صورت های مالی خلاصه معاملات و کارهای انجام شده رانشان میدهد و اساساً به گذشته مربوط می شود درحالی که تصمیم گیری درباره مسائلی که پیش می آید به آینده ارتباط پیدا می کند. درتجزیه و تحلیل مالی فرض براین است که گذشته زمینه ساز آینده می شود و به این ترتیب نتیجه کوششها و تجارت گذشته که درصورتهای مالی منعکس است مبنای بررسی واقع و نتایج به دست آمده راهنمای اخذ تصمیم نسبت به آینده قرار می گیرد…

 

خلاصه نتایج حاصل از تحلیل نسبتها در پروژه مالی تجزیه و تحلیل صورتهای مالی:

با توجه به عملکرد شرکت در این سال می توان گفت که توان مالی شرکت برای باز پراخت بدهی های جاری در سال ۸۸ نسبت به سال ۸۷ کاهش یافته است به علاوه در سال ۸۸ حجم زیادی از دارایی جاری شرکت را موجودی کالای شرکت تشکیل داده است و دلیل افزایش این موجودی، پیش بینی افزایش فروش در سال ۸۸ عنوان شده است اما با توجه به کاهش گردش موجودی کالا در سال ۸۸ معلوم می شود که پیش بینی صحیحی از تقاضای سال ۸۸ صورت نگرفته است گردش حسابهای دریافتنی در سال ۸۸ نسبت به سال قبل افزایش یافته و این افزایش ناشی از بالا رفتن میزان  فروش و کاهش حسابهای دریافتنی در سال ۸۸ می باشد. دوره وصول مطالبات در سال ۸۸ وضعیت بهتری نسبت به سال قبل… توجه داشتید باشید که این پروژه کاملا قابل ویرایش می باشد و میتوانید تمامی جداول و اعداد و ارقام را تغیر بدهید .

 

مشاهده فهرست کامل این پایان نامه حسابداری (کلیک کنید)

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .

‫6 دیدگاه ها

  1. امیر حسین گفت:

    سلام فهرست دانلود نمیشه چکار کنم

    1. سلام در انتهای پست میتونید فهرست رو به صورت پی دی اف دانلود کنید
      اگر باز هم مشکلتون برطرف نشد به پشتیبانی سایت در تلگرام پیام بدید تا راهنماییتون کنن
      موفق باشید

  2. سلام وقت بخیر قسمت توضیحات نوشته نشده که پروژه برای چند سال شرکت هستش ؟من پروژه ای میخوام که صورتهای مالی 4 سال شرکت رو تجزیه تحلیل کرده باشه.میشه راهنماییم کنید.

  3. زینب شادی گفت:

    سلام
    عیدتون مبارک
    چطور باید فایل را دانلود کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا