دانلود پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار

دانلود پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار

پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار

فصل سوم درس تصمیم گیری در مسائل مالی و سرمایه گذاری 

تعداد اسلاید ۲۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

در پست قبل پاورپوینت انواع اوراق بهادار را برای شما قرار دادیم که مربوط به فصل دوم می باشد. و  در این فصل به ساختار بازارهای اوراق بهادار پرداخته شده است. همچنین در خصوص بازارهای جهانی نیز به تناسب توضیحاتی داده شده است. تاکید این فصل بیشتر بر روی سهام و تاحدودی بر روی اوراق قرضه است که علت این امر خرید و فروش بالای این اوراق بهادار توسط سرمایه گذاران می باشد. در ۲۰ سال گذشته ساختار و مکانیزم فعالیت بازارهای اوراق بهادار به نحو چشمگیری تغییر کرده است و ما بیشتر شاهد ظهور بازارهای جهانی هستیم. در این فصل نگاهی گذرا به این تغییرات و مواردی که در آینده منتظر آن هستیم شده است.

 

بازارهای اولیه در پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار

بازار اولیه ، بازاری است که در آن وام گیرنده، اوراق بهادرا جدیدی را منتشر می کند و در ازای وجد نقد به سرمایه گذار(خریدار) می فروشد. برای مثال فروش های جدید اوراق خزانه، یا سهام شرکت آی بی ام در ایالات متحده در بازارهای اولیه اتفاق می افتد. منتشر کننده این اوراق بهادار در ازای فروش اوراق بهادار جدید خود وجه نقد دریافت می کند.در برخی از موارد، قبل از اینکه اوراق بهادار جدید به فروش برسد، تعدادی از این اوراق بهادار چاپ و به فروش می رسد که به این اوراق منتشر شده جدید سهام معتبر و جا افتاده گفته می شود.

 

موسسه تامین سرمایه

از آنجا که اکثر منتشر کنندگان اوراق بهادار همیشه به افزایش سرمایه بلند مدت نمی پردازند به همین منظور از تجربه ی کافی جهت این کار برخوردار نیستند. به علاوه، عرضه کنندگان سرمایه پراکنده هستند و دستیابی به آنها مستلزم وجود سازمان خاصی است. بنابراین منتشر کنندگان در خصوص فروش اوراق بهادار جدید، به موسسات تامین سرمایه رجوع می کنند. موسسات تامین سرمایه علاوه بر کمک به شرکت ها در امر ایجاد شرکت ها، در طراحی و فروش اوراق بهادار در بازارهای واولیه و ثانویه نیز متخصص هستند.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار:

اسلاید های پاورپوینت بازارهای اوراق بهادار

 

عرضه ی خصوصی و عمومی اوراق بهادرا

در سال های اخیر ، بیشتر شرکت ها به عرضه خصوصی اوراق بهادار روی آورده اند و اوراق بهادار منتشره جدید را مستقیماً به موسسات مالی از قبیل شرکت های بیمه عمر و صندوق های بازنشستگی می فروشند. یکی از مزایای این کار این است که شرکت مجبور نیست برای فروش اوراق منتشره در بورس اوراق بهادار ثبت نام کند و این خود باعث جلوگیری از اتلاف زمان و پول شود.معایب عرضه خصوصی اوراق بهادار، هزینه ی بهره ی بالای آن است، برای اینکه موسسات مالی باعث محدودیت در فعالیت های وام گیرندگان می شوند. به علاوه، چون در این روش اوراق در بورس ثبت نمی شوند قابل خرید و فروش نیستند. بنابراین خریدار تقاضای مزایای بیشتری در شکل بازده بالا از وام دهنده می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا