دانلود پاورپوینت حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای

دانلود پاورپوینت حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای

دانلود رایگان پاورپوینت حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای

پاورپوینت فصل ۶ درس سیستم های اطلاعاتی حسابداری

 

تعداد اسلاید ۲۲
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت های حسابداری

مقدمه پاورپوینت حسابرسی سیستم های اطلاعاتی رایانه ای :

در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها، حسابرسان وظیفه ارزیابی عملیات شرکت را بر عهده دارند. در شرکت های سهامی عام نیز حسابرسان مستقل وظیفه اظهار نظر در مورد صورت های مالی شرکت ها را بر عهده دارند. حسابرسان داخلی به طور مستقیم مسئولیت کمک به مدیریت شرکت به منظور بهبود کارایی و اثربخشی سازمانی را دارند. این مسئولیت شامل کمک به طراحی و اجرای سیستم اطلاعاتی حسابداری است که نقش مهمی در تحقق اهداف سازمانی دارد. در حالی که حسابرسان مستقل به طور مستقیم مسئول پاسخ گویی به سهام داران و سرمایه گذاران بوده و تنها به طور غیر مستقیم با اثربخشی سیستم اطلاعاتی شرکت ارتباط دارند.

 

ماهیت حسابرسی:

انجمن حسابداران آمریکا حسابرسی را فرآیندی منظم و با قاعده در دستیابی هدفمند و ارزیابی شواهد و مدارک مربوط به فعالیت های اقتصادی به منظور حصول اطمینان از میزان مطابقت ادعاها با معیارهای تعیین شده و ارائه نتایج آن به استفاده کنندگان می داند.

 

گزارش نتایج حسابرسی

حسابرس گزارشی کتبی حاوی نتایج و یافته های حسابرسی به همراه پیشنهادات متکی به مدارک مندرج در کاربرگ های حسابرسی، جهت ارائه به مدیریت، کمیته حسابرسی، اعضای هیات مدیره ودیگر گروه های ذینفع تهیه کرده و پی گیری لازم را به منظور اطمینان از اجرای پیشنهادات حسابرسی انجام می دهد.

 

ارزیابی شواهد و مدارک حسابرسی

حسابرس ضمن ارزیابی شواهد گردآوری شده، در مورد این که شواهد مزبور برای نتیجه گیری مطلوب کفایت می کند تصمیم می گیرد و در صورت عدم کفایت شواهد، آزمون های اضافی را برای بدست آوردن شواهد قابل اطمینان، طراحی و اجرا می کند.

 

هدف چهارم: پردازش رایانه

تاکیدهدف چهارم بر پردازش معاملات، فایل ها و مدارک رایانه ای به منظور به هنگام کردن فایل ها و بانک های اطلاعاتی و تهیه گزارش های مورد نیاز است. در فرایند پردازش، رایانه ممکن است نتواند داده های ورودی اشتباه، پردازش داده های اشتباه، تصحیح نامناسب داده های ورودی اشتباه و یا توزیع یا افشای نامناسب ستاده ها را کشف کند. هدف از اجرای روش های حسابرسی، کسب شناخت کافی درباره کنترل ها، ارزیابی کفایت آن ها و مشاهده عملیات به منظور.

 

شبیه سازی متناوب و پیوسته:

این روش یک ماجول را در سیستم قرار می دهد که با استفاده از معیارهای مشابه فایل بررسی سیستم کنترل های حسابرسی، کلیه رویدادهای به هنگام شده در سیستم را رسیدگی و آزمون می کند. اگر رویدادی اهمیت حسابرسی ویژه داشته باشد اطلاعات آن پردازش و نتایج حاصل با ستاده سیستم مقایسه می شود و در صورت وجود مغایرت، جرئیات برای رسیدگی بیشتر در یک گزارش حسابرسی ارائه می شود.

 

تجزیه و تحلیل منطق برنامه:

اگر حسابرس در مورد وجود کد های غیر مجاز و اشتباهات مهم در برنامه تردید داشته باشد، ممکن است تجزیه و تحلیل تفصیلی منطق برنامه ضروری باشد. از آن جا که این روش زمان بر بوده و به مهارت در زبان برنامه نویسی نیاز دارد به عنوان آخرین راه حل به کار گرفته می شود. حسابرسان برای این منظور به نمودار گردش کار برنامه، سیستم مستند سازی و فهرست کد مبدا برنامه مراجعه می کند.

 

نرم افزار رایانه

تعدادی از برنامه های رایانه ای که نرم افزار حسابرسی رایانه یا نرم افزار عمومی حسابرسی نامیده می شود به طور خاص برای حسابرسان نوشته شده است. نرم افزار حسابرسی رایانه، یک برنامه رایانه ای است که بر اساس خصوصیات و ویژگی های کار حسابرس، برنامه هایی را برای اجرای عملیات حسابرسی طراحی می کند. نرم افزار حسابرسی رایانه برای آزمون فایل های بزرگ اطلاعاتی به منظور شناسایی مدارکی که نیازمند موشکافی بیشتر است، به کار می رود.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۵۰۷ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از این مطلب غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا