مصاحبه با ایمان سوخکیان رتبه 1 کنکور کاردانی به کارشناسی حسابداری سال94

ایمان سوخکیان رتبه برتر کنکور کاردانی به کارشناسی حسابداری

مصاحبه با ایمان سوخکیان رتبه ۱ کنکور کاردانی به کارشناسی حسابداری سال۱۳۹۴

گفتگوی زیر با ایمان سوخکیان رتبه ۱ کنکور کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۴ انجام شده است.این مصاحبه توسط تیم مدیریتی سایت دانشجویان حسابداری ایران انجام شده است .کاربران گرامی اگر  سوالی از جناب اقای ایمان سوخکیان دارند می توانند از طریق سیستم نظر دهی سوالات خود را بپرسند در در اولین فرصت جواب  برایشان ارسال شود. برای مشاهده متن این مصاحبه به ادامه مطلب بروید…

همچنین برای مشاهده کامل کارنامه ایمان سوخکیان اینجا کلیک کنید..

به نام خداوند مالک جهانیان و عالم

۱)لطفا خودتان را به طور کامل معرفی نمایید .

ایمان سوخکیان هستم صادره از شیراز متولد ۱۳۷۵ .

۲)نام رشته تحصیلی آزمون کاردانی به کارشناسی و رتبه خود را ذکر نمایید .

حسابداری بازرگانی ، متاسفانه امسال رتبه کشوری کنکور کاردانی به کارشناسی اعلام نشد اما در ناحیه رتبه اول شده ام و با توجه به تراز کشوری(۱۰۰۰۰) و مقایسه با تراز رتبات تک رقمی سنوات قبل ، انتظار می رود که رتبه تک رقمی در کشور کسب کرده باشم .

۳)فارغ التحصیل از چه واحد دانشگاهی و چه رشته ای هستید و معدل خود را ذکر کنید .

فارغ التحصیل دانشکده فنی و مهندسی باهنر شیراز هستم از رشته حسابداری(گرایش صنعتی) و معدل نهایی۱۹.۶۸

۴)آیا برای اولین بار است که در کنکور کارشناسی شرکت می کنید ؟

بله

۵)علت ادامه تحصیل خود را ذکر فرمایید .

علاقه به رشته حسابداری ، آینده شغلی بهتر و باز شدن در های بیشتر برای پیشرفت

۶)آیا از کلاس های کنکور و آزمون های آزمایشی استفاده کرده اید ؟

در کنکور کاردانی از آزمون های آزمایشی استفاده کرده ام که بسیار کمکم کرد ولی جهت کنکور کاردانی به کارشناسی نیاز قابل توجهی احساس نشد ولی پیشنهاد می کنم که دوستان جهت آشنایی بیشتر با کنکور ، مدیریت استرس و یادگیری نحوه زمانبندی ، از کنکور های آزمایشی موسسه معتبری استفاده کنند .

۷)عوامل موفقیت خود را ذکر کنید .

توکل به خدا و کمک او ، دعای خیر والدین و دوستان ، مطالعه مداوم و عمیق در طول ترم های تحصیلی و تلاش بر فهم درس ها نه لزوما حفظ کردن آنها و داشتن اهداف بلند مدت(همانند کنکور ارشد)

۸)منابعی که مورد مطالعه قرار دادید را ذکر فرمایید .

همان طور که در بالا ذکر کردم مطالعه عمیق و اساسی من محدود به ۲-۳ ماه کنکور نبود اما منابع زیر با پیش فرض پایه متوسط خوانندگان پیشنهاد می شود :

حسابداری صنعتی ۱کتاب دکتر محمد قسیم عثمانی و در کنار آن کتاب اصغر فرج زاده هم می تواند مفید باشد و حسابداری صنعتی ۲ ، صنعتی ۲ اصغر فرج زاده منبع قوی است . حسابداری شرکت های ۱ و ۲ کتب محمد فیروزیان نژاد اما برخی از مباحث مانند سهام خزانه را پوشش نداده است که توصیه می شود که از منابع دیگر مطالعه شود . حسابرسی ۱ کتاب جمشید اسکندری کتاب مناسبی است .حسابداری مالی با توجه به گستردگی مباحث و پراکندگی آن منبع واحدی وجود ندارد اما کتاب های حسابداری مالی دکتر ایرج نوروش و همکاران ، جمشید اسکندری ، مدرسان شریف (توضیحات) و کتاب دکتر خواجوی (حسابداری مالی) منابع خوبی می باشند اما توصیه می شود که این درس عمقی مطالعه شود و از منابع متعدد معتبری استفاده شود .  اقتصاد خرد و کلان ، از جزوه استادم آقای اسفندیاری برای اقتصاد خرد استفاده کردم و توصیه می شود که این جزوه تهیه شود و علاوه بر آن از کتاب مدرسان شریف برای اقتصاد خرد و کلان حتما استفاده شود . ریاضی و آمار از کتاب های هادی رنجبران استفاده کردم که این منابع منابع ارشد می باشند که برای آمار ۴ فصل اول این کتاب کافی می باشد و جهت ریاضی توصیه می شود که سرفصل های مهم تر مطالعه شود . زبان نیز توصیه می شود که در صورت قوی بودن پایه ، روی این درس وقت گذاشته شود که برای لغت کتاب ۵۰۴ را توصیه می کنم و برای دستور و قواعد ، کتاب گرامر این یوز .

۹)صحبت نهایی شما با کاربران و دوستان چه می باشد ؟

برای تمامی دوستان و خوانندگان آرزوی موفقت می کنم و توصیه می کنم که دید محدودی را نداشته باشند و ذهنشون را با عبارت های مانند “کار نیست ” و “ادامه تحصیل بدهم که چه بشود ” و … پر نکنند و بدانند که افرادی هستند که در همین رشته واقعا حرفی برای گفتن دارند و از پزشکان و … دست کمی ندارند . شاید به جرعت بتوانم بگویم که یکی از دلایل اصلی موفقیتم داشتن هدف قبولی دانشگاه تهران برای مقطع کارشناسی ارشد بوده که کمک کرد خیلی اساسی تر و عمقی تر بخونم و به دوستانم پیشنهاد می کنم که اهداف بالا تری را داشته باشند و سعی کنند روی درس های آمار ، ریاضی ، مالی(شرکت ها را هم در بر می گیرد) ، صنعتی ، حسابرسی و زبان تاکید بیشتری داشته باشند که این درس ها درس هایی هست که در آینده هم خیلی تاثیر گذار تر خواهد بود به خصوص دروس آمار و ریاضی که دوستان فنی از جمله خودم ضعیف تر هستیم .

۱۰) نظر خودتان را در رابطه با این وب سایت بیان کنید .

جالب هست که بدانید بزرگ ترین لشکر دانشجویی متعلق به بچه های رشته حسابداری می باشد و سعی کنیم که با همدیگه مشارکت و تبادل بیشتری داشته باشیم که این وب سایت از این نقطه نظر می توان گفت که پیشگام بوده و موقف هم خواهد بود و تشکر می کنم از مدیریت این وب سایت که این فرصت را در اختیار من قرار داد .

 

‫3 دیدگاه ها

  1. برنامه ریزی ایشون رو هم میتونستین بپرسید که اول چه درسی رو خوندن و چطور خوندن تست ها رو چطور زدن
    بازم ممنون از سایت خوبتون

  2. به نظرم مصاحبه خوب بود.
    ولی فکر میکنم میتوانست سوالات مفیدتر و بهتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا