دانلود پروژه مالی خصوصی سازی صنعت بیمه

دانلود پروژه مالی خصوصی سازی صنعت بیمه

life-insurance

دانلود پروژه مالی خصوصی سازی صنعت بیمه

تعداد صفحات ۴۳ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه های مالی
نویسنده  مهندس حسن حکمتی فراز

خصوصی سازی سیاسی اقتصادی در راستای ایجاد تعادل میان دولت و دیگر بخش های اقتصادی با هدف ایجاد شرایط رقابت کامل، افزایش کارآیی، افزایش سرمایه گذاری و بطور کلی برای نیل به اهداف مختلف اقتصادی می باشد. در یک دیدگاه کلی خصوصی سازی صنعت بیمه فرآیندی در جهت نیل به وضعیت تعادلی در فعالیت های بیمه ای بخش دولتی با ساز و کار بازار است. می توان ادعا نمود که سهم گسترده ای از فعالیت های بیمه ای در ایران در اختیار شرکت های با ساختار دولتی می باشد.برای دانلود پروژه مالی حسابداری به ادامه مطلب بروید .

چکیده پروژه مالی خصوصی سازی صنعت بیمه

در این تحقیق سعی شده است به این سؤالات پاسخ داده شود که در گذر از فضای دولتی حاکم بر صنعت بیمه کشور به سمت فضای رقابتی و به بیان دیگر گسترش خصوصی سازی و فراهم نمودن عنوان زمینه های آزادسازی در این صنعت، ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری های شرکت های بیمه ای، به چه نحو تغییر پیدا خواهد کرد. در این تحقیق فرض بر این است که آزادسازی و تسهیل مقررات به منظور حضور شرکتهای بیمه خصوصی فراهم می باشد و ما بدنبال تغییرات در ترکیب دارایی ها و سرمایه گذاری ها می باشیم.

در این پژوهش پس از بیان مفاهیم خصوصی سازی و اهداف آن، خلاصه ای از عملکرد شرکتهای بیمه دولتی ایران، البرز، آسیا و دانا را بررسی کردیم و همچنین به بررسی تجارت خصوصی سازی در کشورهای منتخب پرداختیم…..

 مقدمه پروژه مالی حسابداری

خصوصی سازی بعد از موج اولیه فروش دارائیهای دولتی در بریتانیا در اوایل دهه ۱۹۸۰ با برنامه های خصوصی سازی در دیگر کشورها پدیدار گردید( برونه و دیگران،۱۹۸). تجربه عملکرد غیر کارای دولت در اقتصاد و همچنین بازنگری سایر کشورها به مقوله خصوصی سازی که حرکات آنها شواهدی بر ناکارایی فعالیتهای بخش دولتی بود، زمینه را برای بازنگری در میزان دخالت دولت در اقتصاد فراهم آمد و بطوریکه در ایران نظام اقتصادی در قالب برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اهداف میان مدت اقتصادی را در کلیه زمینه ها از جمله موضوع خصوصی سازی تدوین و تصویب نمود .

 

 

اهمیت و ضرورت تحقیق پروژه مالی

– توجه به روند خصوصی سازی در کشورهای در حال توسعه بیانگر آن است که کشورها همانند کشورهای توسعه یافته صنعتی در دوران خاصی از رشد خود یعنی دوره خیز اقتصادی، نیازمند دخالت مقتدرانه دولت هستند.

– افزایش رقابت و کارآیی اقتصادی و استفاده بهینه از منابع تولیدی و از این طریق رسیدن به رشدهای بالاتر اقتصادی مستلزم خصوصی سازی صنایع کشور است…..

تعریف واژه ها و اصطلاحات در این پروژه :

 خصوصی سازی

فرایندی اجرایی، مالی و حقوقی است که دولتها در بسیاری از کشورهای جهان برای انجام اصلاحات در اقتصاد و نظام اداری کشور به اجرا درمی‌آورند. یا به عبارتی انتقال دارایی یا ارائه خدمات از بخش دولتی به بخش خصوصی است .

بیمه

بیمه عقدى است که به‌ موجب آن یک طرف تعهد مى‌کند در ازاء پرداخت وجه یا وجوهى از طرف دیگر، در صورت وقوع یا بروز حادثه، خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینى بپردازد…..

 

پیشنهادات پروژه مالی خصوصی سازی صنعت بیمه

۱-رقابتی شدن صنعت بیمه با حضور بخش خصوصی در بازار بیمه کشور امکان پذیر خواهد بود. زیرا تنها در این صورت است که شرکتهای بیمه دولتی برای ادامه بقا در بازار در سازماندهی امکانات خود تجدید نظر می کنند….

۲- …

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی (کلیک کنید )

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا