نکات مهم و کلیدی در جلسه کنکور حسابداری

تکنیک های صحیح و اصولی تست زدن در کنکور

چطور در کنکور حسابداری تست بزنیم تا موفق شویم

 

به درخواست دوستان کنکوری امروز یکی از بهترین مقالات در خصوص روش های صیحیح تست زدن را برای شما در سایت دانشجویان حسابداری ایران قرار دادیم…بسیاری ازعوامل هستند که با وجود سادگی و سهولت اجرا، در موفقیت یا عدم موفقیت دانش‌آموزان درکنکور بسیار تأثیر گذارند ولی متأسفانه، اغلب مورد بی‌توجهی یا کم توجهی ما قرار می‌گیرند. در صورتی که، استفاده‌ی صحیح از این عوامل و ابزار، می‌تواند راندمان زحماتی را که کشیده‌ایم تاچند برابر، افزایش دهد.

 

شیوه‌ی صحیح تست زنی:

دراین رابطه ابتدا باید به انواع سوالات درکنکور و تقسیم بندی آن ها توجه کرد:

  • الف) سؤالات ساده که بایک بار خواندن سریع یا با یک راه حل کوتاه و ساده به پاسخ آن ها دست پیدا می‌کنید.
  • ب) سؤالات نیمه مشکل که نیاز به راه حل طولانی دارند و در مرحله دوم پاسخ‌گویی خواهند شد را، با علامت (+) در کنار آن ها از باقی سؤالات جدا سازید.
  • ج) سؤالات مشکل که درصورتی که وقت اضافه داشتید، باید به آن ها پاسخ دهید و درکنار آن ها علامت (-) قرار می‌دهید.

با توجه به تقسیم بندی فوق، شروع به خواندن سریع سوالات می‌کنیم و دراین مرحله سؤالات دسته الف(درهمه‌ی دروس) را پاسخ می‌دهیم و سؤالات قسمت (ب ) و (ج) را علامت گذاری می‌کنیم.پس ازپایان این مرحله، سؤالاتی را که با علامت (+) مشخص شده‌اند حل می‌کنیم و در صورتی که وقت اضافه‌ای داشتیم و در مرحله‌ی بعد، به حل مسائلی که باعلامت (-) مشخص شده‌اند می‌پردازیم.

 

در مراحل فوق به چند نکته مهم توجه کنید:

  • اول:احتمال دارد در بعضی از آزمون ها سؤالات به نحوی چیده شده باشند که شما نتوانید به چند سؤال اول، پاسخ بدهید. دراین صورت با حفظ خونسردی، این سؤالات را علامت گذاری نموده و به سراغ سؤالات بعدی بروید.اگر با چنین آزمونی مواجه شدید، از طراحان سؤال ایراد نگیرید، این امر ممکن است در کنکورهای سراسری و آزاد نیز اتفاق بیافتد.
  • دوم:در مرحله‌ی اول، سؤالات قسمت الف، درمرحله‌ی دوم سؤالات قسمت (ب) و در مرحله‌ی سوم سؤالات قسمت (ج) را پاسخ دهید و سؤالات را به ترتیب دفترچه سؤال جواب بدهید.
  • سوم:سعی کنید به ترتیب دفترچه پاسخ بدهید مگر آن که در درسی فوق العاده ماهر هستید.این مورد را بایک مشاور زبده درمیان بگذارید.
  • چهارم :در صورت کمبود وقت، به سراغ دروسی که ضریب بالاتری دارند، بروید.
  • پنجم:فقط سؤالاتی را جواب بدهید که به جواب آن ها اطمینان دارید.

 

آرامش در لحظه شروع آزمون:

معمولاً دانش آموزان در لحظه شروع آزمون، با دستپاچگی مواجه می‌شوند، سریع شروع به پاسخ‌گویی تست ها می‌کنند. و همین امر باعث می شود چند دقیقه‌ی ابتدای آزمون را از دست بدهند و سؤالات ابتدایی را با آرامش و تمرکز حواس کمتری پاسخ بدهند. بارعایت نکات زیر، این اضطراب بی مورد را از خود دور کنید:

  • الف) تفکر مثبت داشته باشید و به خودتان بگویید: «حتماً موفق خواهم شد. همه چیز برای موفقیت من فراهم است».
  • ب) نفس عمیقی بکشید.
  • ج) خونسرد باشید و حس سرحال بودن و نشاط را درخود القاء کنید.
  • د) نگاهی به دوروبرخود بیندازید و بر محیط جلسه‌ی آزمون مسلط شوید.
  • هـ) هنگامی‌ که اعلام شد: « داوطلبین، آزمون را آغاز کنید»، مضطرب نباشید، زیرا لحظه‌ی نتیجه‌گیری و موفقیت شما فرا رسیده است، کمی صبر کنید تا داوطلبین دیگر برگه ها را از روی زمین بردارند، سپس به آرامی برگه‌ی خود را از روی زمین بردارید، چند نفس عمیق بکشید و با توکل برخدا پاسخ گویی به سؤالات را آغاز کنید.

 

زمان در تست زدن برای کنکور حسابداری:

برای اینکه هنگام پاسخ‌گویی به سؤالات، گذر زمان شما را اذیت نکند و درعین حال هر چند وقت یکبار بتوانید زمان را کنترل کنید، ساعت خود را از دستتان باز کرده و در جیبتان قراردهید. سعی کنید ساعت مچی شما از نوع کامپیوتری و دیجیتالی باشد که دقایق رابه شما دقیق‌تر نشان می‌دهد . یکی از مواردی که هنگام شرکت در آزمون بسیار حیاتی است، مدیریت زمان در هنگام پاسخگویی به سؤالات است. به این معنی که، باید ضمن این‌ که گذر زمان را در نظر دارید، بیش از حد معمول به آن توجه نکنید ومرتباً به ساعت خود نگاه نکنید. زیرا این کار هم از تمرکز شما خواهد کاست و هم اینکه باعث اضطراب شما خواهد شد.

 

پاک کن و تراش و مداد اضافه:

در کنکور های حسابداری شما باید باید با مداد جواب هر تست را در پاسخنامه خود وارد کنید تا اگر بعد از بررسی مجدد متوجه اشتباه بودن پاسخ شدید بتوانید آن را پاک و کزینه صحبح را وارد کنید. به همین خاطر داشتن پاک کن در جلسه آزمون برای شما الزامی است. و تراش و مداد اضافه را هم سعی کنید همراه داشته باشید تا اگر نیاز شد بیخود دچار استرس نشوید.

 

خوراکی همراه خود داشته باشید

سعی کنید زمانی که در جلسه آزمون شرکت می کند. خوراکی های همراه داشته باشید تا اگر نیاز شد بتوانید استفاده کنید. مواردی مثل میوه یا مغزیجات آجیلی یا موارد این چنینی همراه داشته باشید چون بدون شک به آنها نیاز دارید.

 

اگر استرس دارید مقاله زیر را بخوانید

نه فقط اگر استرس دارید، حتی اگر استرس هم ندارید بهتر است با روش های پیشگیری از آن در کنکور های حسابداری آشنا شوید به همین خطار ما در یک پست آموزشی با عنوان راه و روش های کاهش استرس در کنکور حسابداری تمامی مواردی که نیاز است بدانید رو به شما گفته ایم.

🟨🔰🟨لطفا نظرات خود را در خصوص این پست از طریق بخش نظردهی زیر برای ما ارسال کنید. نظرات شما باعث دلگرمی ما و ارایه پست های بیشتر می باشد.

‫2 دیدگاه ها

  1. غزل مظفری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون بابت مطالبه خوب و مفیدتون😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا