دانلود رایگان کتاب حسابداری صنعتی کاردانش (آموزشی)

دانلود رایگان کتاب حسابداری صنعتی کاردانش (آموزشی)

دانلود رایگان کتاب حسابداری صنعتی کاردانش (آموزشی)

 

ما قبلا در یکی از پست های آی آر حسابداران کتاب حسابداری صنعتی مقدماتی فنی و حرفه ای را قرار دادیم که میتوانید این کتاب را به صورت کاملا رایگان از سایت حسابداری دانلود کنید و در این پست از سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما کتاب حسابداری صنعتی کاردانش را آماده کردیم. این کتاب ۲۵۵ صحفه می باشد که در ۶ فصل تهیه و تنظیم شده است. برای مشاهده توضیحات بیبشتر در خصوص این کتاب و دانلود رایگان آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

عناوین فصل های کتاب حسابداری صنعتی کاردانش (آموزشی)

  • آشنایی مقدماتی با مفاهیم حسابداری صنعتی
  • طبقه بندی عوامل هزینه (عوامل بهای تمام شده)
  • کنترل مواد
  • کنترل حقوق و دستمزد
  • کنترل هزینه های سربار
  • سیستم های هزینه یابی

 

لزوم طبقه بندی هزینه ها حسابداری صنعتی

درطول دوره مالی هزینه های مختلفی درمؤسسات تولیدی به مصرف می رسند، که باید به صورت های مختلف طبقه بندی شوند. چنانچه هزینه ها طبقه بندی نشوند، به علت تنوع اقلام هزینه های مصرفی، واحد تولیدی را در بررسی علل ایجاد هزینه، تصمیم گیری درمورد ضرورت انجام هزینه و نیز طریقه های صرفه جویی درمصرف آنها، با مشکل مواجه خواهد نمود. در واحدهای تولیدی هزینه ها به طریقه های مختلف طبقه بندی م یشوند. دراین صورت می توان هر هزینه را براساس اهداف از پیش تعیین شده درطبقه مربوط به آن هزینه مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرارداد. به عبارت دیگر طبقه بندی هزینه ها با درنظرگرفتن اطلاعات جمع آوری شده مربوط به هر طبقه از هزینه، به مدیران امکان می دهد تا ماهیت هزینه را شناسایی نموده ونسبت به میزان مصرف آن هزینه تصمیم گیری نمایند.

 

هزینه های غیرمستقیم تولید (سربار ساخت) :

سربار ساخت به هزین ههایی گفته می شود، که به صورت مستقیم با تولید محصول ارتباط ندارند و نمی توان آنها را به آسانی به یک محصول معین، یک مرحله از تولید و یا یک سفارش خاص ارتباط داد. درواقع واحدهای تولیدی برای ساخت محصول، ناگزیر از انجام این قبیل هزینه ها می باشند در غیراین صورت تولید محصول متوقف خواهد شد. البته باید توجه داشت که این هزین هها نیز درکارخانه به مصرف می رسند ولی به علت ناچیز بودن مبلغ آنها، رابطه مستقیمی بین این هزینه ها و تولید محصول ایجاد نمی شود.

 

طبقه بندی هزینه ها باتوجه به تغییر حجم تولید

در این روش طبقه بندی هزین هها، هدف اصلی، بررسی تأثیر افزایش یا کاهش حجم تولید برمبلغ هر هزینه می باشد و درنتیجه این تغییر، بهای تمام شده محصولات تولید شده تغییر خواهد کرد. مدیران مؤسسات تولیدی درابتدای هر دوره مالی و یا در زمان های مناسب با درنظرگرفتن شرایط اقتصادی و عوامل دیگری مانند نحوه تهیه مواد اولیه، وضعیت نقدینگی و همچنین با توجه به ظرفیت تولیدی کارخانه اقدام به برنامه ریزی می نمایند. ولی چون شرایط اقتصادی در بازار همیشه ثابت نیست، میزان تولید و حجم فعالیت کارخانه در ادوار مختلف نیز ثابت نمی ماند و براساس شرایط و اوضاع و احوال بازار تغییر می کند.

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۲.۵۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا