دانلود رایگان پاورپوینت چرخه عمر محصول

دانلود رایگان پاورپوینت چرخه عمر محصول

دانلود رایگان پاورپوینت چرخه عمر محصول

پاورپوینت دوره عمر محصول

تعداد اسلاید ۲۳
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

چکیده چرخه عمر محصول :

هزینه یابی دوره عمر محصول یکی از روشهای مدیریت هزینه است که برای شناسایی و اداره هزینه در فاصله زمانی بین طراحی یک محصول جدید تا عرضه آن به بازار و بالاخره توقف و تولید آن به دلیل نبود تقاضای کافی برای آن محصول در بازار استفاده میشود. روش هزینه یابی دوره عمر محصول یک دید گسترده تری را نسبت به سیستم های حسابداری سنتی در نظر می گیرد . بنابراین علاوه بر هزینه های سرمایه گذاری اولیه ، هزینه های عملیاتی و سایر هزینه هایی که در طول دوره عمر برآوردی محصول روی می دهد ، مد نظر قرار می دهد .  اولین مرحله در ارزیابی هزینه دوره عمر محصول ، درک ماهیت دوره عمر محصول و فعالیت هایی است که در تمامی مراحل آن  انجام می شود .

 

مقدمه چرخه عمر محصول :

دوره عمر از مفاهیم مطرحی است که از دیدگاه های مختلف مانند دیدگاه بازاریابی تولید کنندگان و مشتریان و اجتماع مورد بحث قرار میگیرد. در این مقاله تلاش شده است تا موضوعات دوره عمر محصول و دوره عمر بازار به اختصار مورد بحث قرار بگیرد و روشهای هزینه یابی آنها معرفی شود.این کار میتواند زمینه را بیش از بیش برای مدیریت هزینه و کاهش هزینه های محصول و هزینه های مشتریان مهیا سازد. امروزه به علت کاربرد گسترده هزینه ها در ارزیابی های اقتصادی ، ارزیابی های مالی ، مدیریت ارزش ، مدیریت ریسک و مدیریت تقاضا ، تعیین دقیق آن ها به جزئی لاینفک از فرایند مدیریتی تبدیل شده است

 

تاریخچه چرخه عمر محصول:

هزینه یابی دوره عمر ، اولین بار به وسیله وزارت دفاع آمریکا در سال ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار گرفت . هدف هزینه یابی دوره عمر در آن زمان ، کمک به وزارت دفاع در تهیه و تدارک تجهیزات نظامی بود . بکارگیری این روش در آن زمان توسط وزارت دفاع نشان داد که نزدیک به ۷۵% هزینه های کل سیستم را هزینه هایی غیر از هزینه های تحصیل و ساخت اولیه تشکیل می دهد و این هزینه ها اغلب شامل هزینه های عملیاتی و نگهداری بودند. در سال ۱۹۷۰ کاربرد هزینه یابی دوره عمر تا ارزیابی و مقایسه مزایای نسبی راه های گوناگون تصمیم گیری  پیش رفت . در این زمان بود که از آن به عنوان یک ابزار تصمیم گیری و تفکر مدیریتی استفاده شد .

 

دوره عمر محصول :

دوره عمر محصول ، تمام فعالیتهای لازم از طراحی محصول و خرید مواد اولیه برای ساخت آن تا تحویل محصول ساخته شده و ارائه خدمات پس از فروش را در بر می گیرد. این فعالیتها شامل فعالیتهای تحقیق و توسعه ، طراحی محصول ، ساخت ، فروش، بازاریابی ، تبلیغات و خدمات پس از فروش است . شکل شماره (۱) سیستم دوره عمر محصول را که توسط فابریکی و بلانچارد ارائه شده است ، نشان می دهد. از طریق لینک زیر میتوانید پاورپوینت چرخه عمر محصول را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۰.۲۱۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pptx می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارPowerPoint l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا