دانلود پاورپوینت اعتبارات اسنادی

پاورپوینت اعتبارات اسنادی

 

تعداد اسلاید ۴۵
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

مقدمه پاورپوینت اعتبارات اسنادی :

اجرا و انجام تعهدات قراردادی، بدون شک از مهمترین اهداف هر قرارداد است که طرفین ومتعاقدین به منظور آن و به موجب قرارداد با همدیگر مرتبط شده اند. در روابط قراردادی ملی وداخلی یک کشور، به لحاظ وجود دستگاه قضائی و نیروهای مورد نیاز برای انجام این تصمیمات،انجام تعهدات قراردادی مسئله ساده تر و اضطراب متعاقدین کمتر است، ولی در روابط بین المللی بدلیل وجود موانع عدیده طرفین قرارداد، از همان ابتدا، درجستجوی تامین کافی هستند تا به دور از هر گونه اضطراب، در یک بستر امن تجاری فعالیت نمایند.

 

درباره اعتبار اسنادی

اعتبار اسنادی تکنیک رد و بدل نمودن پول کالاها یا خدمات براساس اسناد توسط بانک است. دو بازرگان در دو کشور دور از یکدیگر که آشنایی با وضع و حال یکدیگر ندارند با واسطه دو بانک یکی بانک طرف واردکننده، دیگری بانک کشور صادرکننده وارد معامله می‌شوند و بانک‌های مذکور حسن جریان معامله یعنی پرداخت بهای کالاهای خریداری شده را تضمین می‌کنند. از آنجا که در سال‌های اخیر بخش قابل ملاحظه‌ای از خرید و واردات قطعی کالا به کشورمان در قالب اعتبار اسنادی صورت پذیرفته است در این مقاله به توضیح انجام معاملات از طریق اعتبارات اسنادی می‌پردازیم.

 

اعتبار اسنادی چیست؟

اعتبار اسنادی تعهد مشروط یک بانک ( براساس درخواست خریدار ) مبنی بر پرداخت یا تعهد پرداخت مبلغ اعتبار به ذی نفع ، در صورت ارائه اسناد حمل کالا یا انجام خدمات ، مطابق شرایط اعتبار و تحقق کامل آن شرایط می باشد. تعهد می شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده بموقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.هرگاه که خریدار قادر به پرداخت مبلغ خرید نباشد، بانک موظف است باقیمانده یا تمام مبلغ خرید را بپردازد.اعتبارات اسنادی اغلب در معاملات بین المللی به منظور اطمینان از دریافت مبالغ پرداختی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

فاینانس(اعتبار اسنادی بلند مدت):

در مواقعی که فروشنده کالا حاضر به قبول اعتبار اسنادی مدت دار نمی گردد و خریدار به خاطر فقدان نقدینگی قادر به افتتاح اعتبار اسنادی نمی باشد معمولاً خریدار از یک موسسه مالی درخواست می کند که وارد معامله شود و وجه معامله را به فروشنده نقداً پرداخت کند.معمولا این تسهیلات بلند مدت است . قرارداد این نوع اعتبارات در صورت وجود خط اعتباری فعال، بین بانک ایرانی و خارجی (اعتبار دهنده) و تحت نظارت بانک مرکزی منعقد می شود. این تسهیلات بلند مدت بوده و بانک خارجی تا ۸۵٪ مبلغ پروفرما را به متقاضی برای پرداخت وجه اسناد گشایش یافته تخصیص می دهد. از نظر فروشنده/ذینفع، این نوع اعتبار دیداری (نقدی) می باشد.

 

ریفاینانس (اعتبار اسنادی کوتاه مدت):

استفاده از تسهیلات کوتاه مدت بین بانکی ( معمولا یکساله ) را ریفاینانس گویند . نوعی گشایش اعتبار اسنادی می باشد که فروشنده/ذینفع در زمان معامله اسناد طبق شرایط اعتبار وجه اسناد را به صورت نقد از بانک کارگزار دریافت می نماید و خریدار با توجه به قرارداد منعقده با بانک در زمان تعیین شده در قرارداد اقدام به پرداخت وجه اسناد می نماید. حداکثر مهلت خریدار برای پرداخت وجه اسناد یک سال می باشد.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت اعتبارات اسنادی :

تصویر اسلاید های پاورپوینت اعتبارات اسنادی

 

Red Clause    اعتبارات بند قرمز

در این نوع از اعتبارات تمامی و یا قسمتی از وجه اعتبار قبل از حمل و ثبت سفارش به ذینفع پرداخت می شود . بعضاً فروشندگان کالا مبالغ معینی را تحت عنوان Advance – Down Payment پیش پرداخت قبل از ایفای تعهداتش دریافت مینمایند ، مبالغ یاد شده معمولاً جهت تامین مالی / تولید و فرآوری محصول صادراتی مورد نظر درخواست ، ضمناً متعهد میگردند در صورت عدم توانائی جهت تامین محصول سفارشی مبلغ دریافتی را بهمراه بهره مربوطه به خریدار کالا مسترد دارند . چون در این نوع معاملات برون مرزی فروشندگان اعتمادی به خریدار کالا ندارند بنابراین شرط معاملات را مبتنی بر پیش دریافت قسمتی از وجه کالا ، قبل از حمل مینمایند که متاسفانه اخیراً نیز با عنایت به صدور بخشنامه های تحریم بر.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا