آموزش صفر تا صد مالیات بر عملکرد شرکت ها

آموزش صفر تا صد مالیات بر عملکرد شرکت ها

آموزش صفر تا صد مالیات بر عملکرد شرکت ها

 دانلود رایگان کتاب آموزش صفر تا صد مالیات بر عملکرد شرکت ها

 

در پست های قبلی آموزش صفر تا صد ترازآزمایشی و آموزش صفر تا صد سود و زیان  و آموزش صفر تا صد ترازنامه در حسابداری و آموزش صفر تا صد بستن حساب ها را برای شما قرار دادیم که میتوانید آنها را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید. و در این پست از آی آر حسابداران برای شما فایل کتاب آموزش صفر تا صد مالیات بر عملکرد شرکت ها را به صورت رایگان قرار دادیم. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

صفر تا صد مالیات بر عملکرد شرکت ها

پرداخت مالیات در چارچوب یک نظام مالیاتی منصف و مطلوب از جمله مصادیق بلوغ فرهنگی ملت و دولتی است که عزم خود را برای گام نهادن در مسیر رشد و تعالی جزم کرده است. امروزه تقریباً در همه جای دنیا، شهروندان جوامع مختلف می دانند که چرا مالیات پرداخت می کنند و پذیرفته اند که اگر در زندگی روزمره خود خدمتی دریافت می کنند، باید هزینه اش را به طور مستقیم یا غیرمستقیم پرداخت کنند. از این رو در ازای خدماتی که دریافت می کنند، مالیات خود را آگاهانه و با میل و رغبت پرداخت می کنند و به همین دلیل آگاهی از نحوه مصرف و توزیع این گونه درآمدها در بودجه کشور اهمیت دارد.

 

مستندات تعیین سود و زیان

مهم ترین سندی که برای تع یین سود و زیان عملکرد سالانه واحدهای تجاری برای تع یین مالیات بردرآمد مورد استفاده قرار م یگیرد، صورت سود و زیان م یباشد. صورت سود و زیان، خلاصه چگونگی کسب درآمدها و هزینه ها از طریق فعالیت های عملیاتی و غیرعملیاتی را نشان م یدهد که معمولاً در کی فصل یا سال مالی است.

 

مالیات بر درآمد مشاغل

براساس قانون مالیات های مستقیم، درآمدی که شخص حقیقی از طریق اشتغال به مشاغل یا به عناوین دیگر غیر از موارد مذکور در سایر فصل های این قانون در ایران تحصیل کند، پس از کسر معافیت های مقرر در قانون، مشمول مالیات بردرآمد مشاغل م یباشد. کسبه، اصناف، صاحبان حرف، صاحبان کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و سایر افرادی که به صورت شخص حقیقی بابت درآمد حاصل از اشتغال به مشاغل آزاد و به طور انفرادی یا مشارکت مدنی فعالیت دارند یا به عناوین دیگری در ایران درآمدی تحصیل کنند، مشمول مالیات بر درآمد مشاغل هستند.

 

نحوۀ تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان

براساس قانون مالیات های مستقیم درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشند، به استناد اظهارنامه مالیاتی مؤدی که با رعایت مقررات مربوط، تنظیم و ارائه شده و مورد پذیرش قرارگرفته باشد خواهد بود. سازمان امور مالیاتی کشور می تواند، اظهارنامه های مالیاتی دریافتی را بدون رسیدگی قبول کند و تعدادی از آنها را براساس معیارها و شاخص های تعیین شده و یا به طور نمونه، انتخاب و برابر مقررات رسیدگی کند. از طریق لینک زیر میتوانید فایل رایگان آموزش صفر تا صد مالیات بر عملکرد شرکت ها را دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳.۲۴ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من جواب این کارهای عملی رو می‌خوام لطفا مخصوصا کار عملی ۸

    1. سلام وقت بخیر
      در حال حاضر در دسترس نمی باشد. در صورت دسترسی از طریق کانال تلگرام سایت اطلاع رسانی میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا