دانلود پاورپوینت فرضیات بدیهی حسابرسی

دانلود پاورپوینت فرضیات بدیهی حسابرسی

دانلود پاورپوینت فرضیات بدیهی حسابرسی

پاورپوینت فصل ۷ درس حسابرسی پیشرفته

 

تعداد اسلاید ۴۵ +۲۷
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

در این فصل به اهمیت فرضیات بدیهی حسابرسی در تمام زمینه ها و این واقعیت که به وضوح بیان نشده اند پرداخته می شود هدف این فصل بررسی بیشتر ماهیت فرضیات بطورکلی و ارائه ی دیدگاههای مختلف درباره فرضیات بدیهی حسابرسی وبررسی مختصری از فرضیات بدیهی پیشنهادی می باشد .

 

فرضیات بدیهی توجیه کنندۀ حسابرسی:

بررسی آرا ونظرات موجود متون معتبر حسابرسی نشان می دهد که پنج فرض بدیهی قابل تبیین است تا پایه و اساس تئوری وجودی حسابرسی رابه آنها بنا نهاد. آنها فرضیات توجیه کنندۀ خدمات گواهی حسابرسی هستند.اولین فرض بدیهی»:«کیفیت اطلاعات مندرج در صورتهای مالی،بدون گواهی حسابرسان مستقل از قابلیت اعتماد کافی برخوردار نمی باشد.» مدیران مسئول تهیۀ اطلاعات حسابداری هستند که محتوای صورتهای مالی را تشکیل میدهند . بنا براین تهیه وارائه صورتهای مالی توسط مدیران ،یک فرایند خود ارزشیابی است که فاقد عامل بی طرفی می باشد که قابلیت اعتماد و باور پذیر ی آنرا مورد تردید قرار می دهد ، مدیران نه تنها مسئول گزارش ایفای وظیفه مباشرت مالی اند ، بلکه مسئول فرایند حسابداری تهیۀ صورتهای مالی نیز می باشند در شرایط موجود در محیطی که مدیران قدرت واختیار انتخاب روشهای حسابداری وتهیه وارائه صورتهای مالی را دارند،نگرانیهای استفاده کننده گان برون سازمانی این صورتهای مالی بی مورد نیست . ..

 

فرضیات بدیهی رفتاری حسابرسی :

این جنبه از فلسفه و تئوری حسابرسی، شامل فرضیات کلیدی خاصی درباره ویژگیهای رفتاری حسابرس مسئول کار تأیید ، اثبات و گواهی کیفیت اطلاعات حسابداری مندرج در صورتهای مالی است . «اولین فرض بدیهی»:«بین حسابرس مستقل و مدیریت سازمان ویا شرکت تحت حسابرسی هیچ گونه تضاد منافعی وجود ندارد.» مدیریت علاقه مند به رشد وشکوفایی کاری است که به عهده دارد وحسابرسان کاری را انجام می دهند که هدف آن بهره مندی از منافع متعددی است…

 

فرضیات بدیهی کارکردی حسابرسی

گروه سوم فرضیات بدیهی مربوط به فعالیت حسابرسی هستند .این فرضیات در جهت تایید جنبه های کار کردی وروشهای حسابرسی تبیین می شود .این فرضیات به کیفیت اطلاعات مالی حسابرسی شده ،در دسترس بودن کفایت شواهد حسابرسی وضرورت گزارش هدفمند حسابرس مربوط است. «اولین فرض بدیهی»:« اصول یا استاندارهایی وجود دارد که به کمک آنها حسابرس می تواند کیفیت اطلاعات مندرج در صورتهای مالی را ارزشیابی کند.» 

 

تأیید ، اثبات و گواهی:

در فلسفه ، اثبات و اثبات پذیری جوهرۀ بررسی قضایای منطقی را تشکیل می دهد . یک قضیه فی نفسه نه با معناست ونه سودمند، مگر آنرا اثبات پذیر بدانیم. به منظور درک معنای یک قضیه ، باید نحوه اثبات آنرا بدانیم ، باید بدانیم که برای تعیین درستی ویا نادرستی آن چه کارهایی باید انجام دهیم. محصول نهایی فرایند تأیید و اثبات قضایای جزیی (اثبات اقلام مندرج در صورتهای مالی ) به تأیید واثبات قضیه کلی تریعنی منصفانه بودن صورتهای مالی منتهی شود.پس ازتکمیل فرایند مذکور،گواهی حسابرس به شکل گزارش حسابرسی ارائه می شود ، گواهی بیانگر نظر حسابرسی دررابطه با میزان انطباق کیفیت اطلاعات حسابداری مندرج در صورتهای مالی با معیارهای از پیش تعیین شده است.

 

توجه کنید : بعد از پرداخت وجه لینک دانلود دو پاورپوینت با موضوع فرضیات بدیهی حسابرسی برای شما نمایش داده می شود که فایل اول ۲۷ اسلاید و فایل دوم ۴۵ اسلاید می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا