چطور اطلاعات حساب بانکی را در نرم افزار هلو وارد کنیم؟

چطور اطلاعات حساب بانکی را در نرم افزار هلو وارد کنیم؟

آموزش تعریف حساب بانکی در نرم افزار هلو نسخه ۸ ( اسمارت)

 

تمامی شرکت ها و موسسات حداقل یک حساب بانکی دارند که حسابداران باید اطلاعات مربوط به این حساب های بانکی را در نرم افزار ها وارد کنند. در این پست قصد داریم با هم نحوه ثبت اطلاعات حساب های بانکی در جدید ترین نسخه از نرم افزار حسابداری هلو را بررسی کنیم و با آن آشنا بشویم. ضمنا ما در پست قبل فیلم آموزش نحوه پرداخت هزینه ها در نرم افزار هلو نسخه ۸ را روی سایت قرار دادیم که میتوانید از آن هم استفاده کنید. برای مشاهده آموزش ثبت حساب بانکی در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

نحوه افتتاح حساب بانکی در نرم افزار هلو

با انتخاب این گزینه از مسیر اطلاعات اول دوره/ معرفی حساب ها و چک ها / افتتاح حساب بانکی، فرم افتتاح حساب نمایش داده می شود. در این فرم می توانید اطلاعات بانک هایی که خود و مشتریان در آن حساب دارید،‌ را وارد نمایید. ابتدا دکمه افتتاح حساب را کلیک نموده، پس از نمایش فرم معرفی حساب بانکی جدید در قسمت نام بانک، نام بانکی که درآن حساب دارید را از لیست بانکهای تعریف شده در نرم افزار انتخاب نموده، در صورتی که نام بانک مورد نظر شما در این لیست قرار ندارد می توانید با کلیک بر روی دکمه بانک جدید در فرم نمایش داده شده نام بانک مورد نظر را وارد و سپس تایید نمایید. بعد از این کار نام بانک شما به لیست بانکها اضافه می شود.همچنین باید گروه بانکی، سرفصل معین اسناد پرداختنی و سرفصل معین اسناد دریافتنی که می خواهید این حساب زیر مجموعه آنها قرار بگیرد را انتخاب نمایید.

نحوه افتتاح حساب بانکی در نرم افزار هلو

در برنامه یک گروه بانک به نام “بانکهای ریالی” با کد ۱۰۲۰۰۰۱ و یک سرفصل معین به نام “چکهای پرداختنی” با کد ۴۰۲۰۰۰۱ و یک سرفصل معین به نام “اسناد درجریان وصول نزد بانک” با کد ۱۰۴۰۰۰۲ به صورت پیش فرض تعریف شده است.امکان حذف این سرفصلها وجود نداشته و فقط در صورت نیاز می توانید نام آنها را اصلاح کنید.

تعریف گروه بانک جدید در نرم افزار هلو:

برای تعریف گروه بانک جدید دکمه گروه بانک را کلیک نمایید. در این فرم می توانید نام گروه مورد نظر را در آن وارد کنید. با انجام این کار یک سرفصل معین با نام گروه تعریف شده، زیر مجموعه سرفصل کل بانکها ایجاد می شود.

تعریف سرفصل معین اسناد پرداختنی:

به منظور تعریف سرفصل معین جهت اسناد پرداختنی، دکمه گروه اسناد پرداختنی را کلیک نمایید. در فرم گروه جدید نام سرفصل مورد نظر را وارد کنید.

تعریف سرفصل معین اسناد پرداختنی:

تعریف سرفصل معین اسناد پرداختنی

با انجام این کار، یک سرفصل معین با نام درج شده، زیرمجموعه سرفصل کل اسناد پرداختنی ایجاد می شود.

تعریف سرفصل معین اسناد دریافتنی:

به منظور تعریف سرفصل معین جهت اسناد دریافتنی، دکمه گروه اسناد دریافتنی را کلیک نمایید. در فرم گروه جدید نام سرفصل مورد نظر را وارد کنید.

تعریف سرفصل معین اسناد دریافتن

 

با انجام این کار، یک سرفصل معین با نام درج شده، زیرمجموعه سرفصل کل اسناد دریافتنی ایجاد می شود.

اطلاعات دیگری از قبیل شماره حساب، نام شعبه و شماره شعبه و در انتها نوع حساب جاری یا پس انداز را مشخص نمایید. دقت فرمایید در صورت انتخاب گزینه پس انداز، امکان تعریف چک از این حساب وجود ندارد و فقط می توان وجه نقد به آن واریز نموده و یا برداشت نمایید. همچنین می توانید چک به این حساب بخوابانید.

در صورتی که بخواهید با استفاده از دستگاه های کارتخوان نقل و انتقال وجه را در برنامه انجام دهید، باید گزینه “حساب متصل به کارتخوان” را فعال نموده و کارمزد بانک، سرفصل مربوطه و… را مشخص نمایید.

چطور اطلاعات حساب بانکی را در نرم افزار هلو وارد کنیم؟

با تایید فرم، یک حساب بانکی در برنامه تعریف می شود. با تعریف یک حساب بانکی، سه سرفصل تفصیلی به صورت اتوماتیک ایجاد می شود .

پس از تعریف حساب مورد نظر،‌ در صورتی که بخواهید اطلاعات آن را اصلاح نمایید،‌ باید بر روی دکمه اصلاح حساب کلیک نمایید. با کلیک بر روی دکمه حذف حساب می توانید حساب مورد نظر را حذف نمایید.

چطور اطلاعات حساب بانکی را در نرم افزار هلو وارد کنیم؟

در صورتیکه نرم افزار شما کیت تعریف دسته چک را داشته باشد با کلیک بر روی دکمه دسته چک، فرم ورود دسته چک گشوده می شود در این فرم می توانید شماره برگه های دسته چک را وارد نمایید. درصورت نیاز به اصلاح یا حذف شماره های تعریف شده، از دو دکمه اصلاح و حذف استفاده نمایید. درانتهای این فرم، با انتخاب عدم نمایش چکهای صادر نشده، لیست چکها برحسب شماره های تعریف شده، نمایش داده می شوند.

چطور اطلاعات حساب بانکی را در نرم افزار هلو وارد کنیم؟

چطور اطلاعات حساب بانکی را در نرم افزار هلو وارد کنیم؟

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    چطور دسته چک شرکت رو تو سیستم تعریف کنم؟

    1. آقای پرویزی - پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در دوره آموزشی مربوط به نرم افزار هلو که بر اساس آخرین نسخه نرم افزار تمامی موارد آموزش داده شده . از طریق لینک زیر میتونید بررسی کنید
      https://www.irhesabdaran.ir/holoo
      موفق باشید

  2. سلام .درچک های داده شده به طرف حساب در قسمتی که اطلاعات میخاد اطلاعات چک های خودمون وارد کنیم مثلا شماره حساب که میخادشماره حساب خودمون وارد کنم یا شماره حساب طرف حساب وارد کنم

  3. همینکه مفت و مجانی این اطلاعاتو در اختیارمون میزاری نشون دهنده بزرگواریتونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا