دانلود رایگان کتاب حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی

 

دانلود رایگان کتاب حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی

کتاب پایه دوازدهم فنی و حرفه ای رشته حسابداری

 

در پست های قبلی از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری برای شما کتاب های فنی و حرفه ای حسابداری  را قرار دادیم که میتوانید تمامی این کتاب ها را به صورت منابع جدید و منابع قدیم را به صورت کاملا رایگان از سایت آی آر حسابداران دانلود کنید و در این پست یکی از جدید ترین کتاب های درسی این رشته را آماده کردیم.کتاب حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی عنوان یکی از دروس اصلی و تخصصی رشته حسابداری می باشد که به امور مربوط به شرکت های تولیدی و صنعتی و بحث مالیات می پردازد. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود این کتاب در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

روش میانگین موزون متحرک

در این روش فرض برآن است که مواد ارسال شده از انبار شامل مقادیر یکسانی از هر محمولۀ موجود در انبار در تاریخ ارسال است. غالباً درج قیمت های صورت حساب روی اقلام مواد امکان پذیر نیست، بنابراین هزینه یابی مواد طبق قیمت های مندرج در صورت حساب، عملاً امکان پذیر نیست. ممکن است چنین استدلال شود که صدور مواد از انبار به طور تصادفی صورت می گیرد و نه با توجه به واحدها و هزینه های مشخص، به این ترتیب هزینۀ میانگین تمامی واحدهای موجود در انبار در زمان صدور، معیار رضایت بخشی برای هزینه مواد خواهد بود.

 

تطبیق کاردکس ریالی مواد با حساب معین موجودی مواد

همان طور که در هریک از روش های مثال قبل مشاهده می شود تمام مبالغ ثبت شده درکاردکس مواد با مبالغ ثبت شده در حساب معین موجودی مواد مطابقت دارند و این دو مستند همدیگر را کنترل می کنند. اقلامی که وارد انبار می شوند، شامل مواد خریداری شده و مواد برگشتی از تولید به انبار، در سمت بدهکار حساب معین موجودی مواد اضافه می گردند، و اقلامی که از انبار خارج می شوند، شامل مواد صادره به تولید و مواد برگشتی به فروشنده، در سمت بستانکار حساب معین موجودی مواد ثبت می گردند.

 

سرفصل های کتاب حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی:

  • پودمان اول: خرید و مصرف مواد
  • پودمان دوم: حقوق و دستمزد
  • پودمان سوم: سربار ساخت
  • پودمان چهارم: مالیات برارزش افزوده
  • پودمان پنجم: مالیات تکلیفی

 

محاسبه حقوق و دستمزد در شرکت های صنعتی

برای محاسبه حقوق و دستمزد، باید اطلاعات و عوامل لیست حقوق و دستمزد را شناخت و علاوه بر آن قوانین و مقررات مربوطه )قانون کار، قوانین مربوط به بیمه های اجتماعی و قوانین مالیاتی و …( اطلاع کافی داشت. برخی از اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد شامل، مدت کارکرد، حقوق پایه، اضافه کاری، حق نوبت کاری، مرخصی استحقاقی، پاداش، کارآموزی، اوقات تلف شده، طرح های تشویقی، حق بیمه های اجتماعی، بیمه سهم کارفرما، بیمه حوادث ناشی از کار و هزینه های رفاهی کارگران می باشند که در مورد برخی از آنها توضیحاتی ارائه گردید. ما در دوره آموزش حسابداری حقوق و دستمزد صفر تا صد عملیات حسابداری حقوق و دستمزد را آموزش دادیم که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا