دانلود رایگان کتاب حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی

دانلود رایگان کتاب حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی

دانلود رایگان کتاب حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی

کتاب پایه دوازدهم فنی و حرفه ای رشته حسابداری

 

در پست های قبلی از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری برای شما کتاب های فنی و حرفه ای حسابداری  را قرار دادیم که میتوانید تمامی این کتاب ها را به صورت منابع جدید و منابع قدیم را به صورت کاملا رایگان از سایت آی آر حسابداران دانلود کنید و در این پست یکی از جدید ترین کتاب های درسی این رشته را آماده کردیم. عنوان این کتاب حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی می باشد که یکی از کتاب های اصلی این رشته می باشد. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

چرخه حسابداری برای تهیه و تنظیم صورت های مالی:

سیستم حسابداری باید تمام اطلاعات مالی مربوط به یک واحد تجاری را شناسایی، اندازه گیری، ثبت، طبقه بندی و در قالب صورت های مالی خلاصه نماید تا اطلاعات مفیدی را برای استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری فراهم کند. برای فراهم کردن این اطلاعات در هر دوره مالی، عملیات حسابداری به طور مستمر و پیاپی اجرا می شود و در هر دوره مالی این عملیات چرخه « ، به صورت منظم تکرار می گردد. به این عملیات پیاپی می گویند. » حسابداری دورۀ مالی یا دورۀ حسابداری ممکن است به صورت سه ماهه، شش ماهه و یا یک ساله )دوازده ماهه( باشد که معمولاً این دورۀ یک ساله است. سال مالی می تواند با تقویم رسمی  اوّل فروردین تا پایان اسفند منطبق باشد، البته این امر الزامی نیست و به اساسنامه واحد تجاری بستگی دارد. بهتر است پایان دوره مالی به نحوی انتخاب شود که شرکت ها کمترین حجم فعالیت را در آن زمان داشته باشند.چ

 

فهرست کتاب حسابداری تهیه و تنظیم صورت های مالی :

  • فصل اول : تهیه تراز آزمایشی
  • فصل دوم : تهیه و تنظیم صورت سود و زیان
  • فصل سوم : تهیه و تنظیم ترازنامه
  • فصل چهارم : بستن حساب های مالی
  • فصل پنجم : مالیات بر عملکرد

 

اهمیت و کاربرد ترازنامه

به طورکلی می توان گفت که ترازنامه دو روی کی سکه را نشان می دهد. کی روی آن دارایی ها است که حاکی از سیاست های عملیاتی و سرمایه گذاری واحد تجاری است و روی دیگر آن بدهی ها و حقوق مالکان )سرمایه( است که بیانگر سیاست های تأمین مالی واحد تجاری می باشد. می توان گفت ترازنامه محصول نهایی و اساسی صورت های مالی محسوب می شود. از این صورت مالی برای تجزیه و تحلیل وضعیت مالی مؤسسات استفاده می گردد. استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری با توجه به محتوای ترازنامه برای آن اهمیت خاصی قائل بوده و علاقه دارند تا بسیاری از تصمیمات خود را براساس اطلاعات مندرج در ترازنامه مؤسسات، اتخاذ نمایند.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳.۲۴ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا