دانلود رایگان کتاب آموزش مالیات بر ارزش افزوده

دانلود رایگان کتاب آموزش مالیات بر ارزش افزوده

دانلود رایگان کتاب آموزش مالیات بر ارزش افزوده

راهنمای تکمیل و تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات و عوارض متعلقه

 

مقدمه بر کتاب آموزشی مالیات بر ارزش افزوده:

به موجب ماده ۱۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان مکلفند به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام می نماید، نسبت به ارائه اطلاعات درخواستی سازمان مذکور و تکمیل فرم های مربوطه اقدام و ثبت نام نمایند. بر اساس ماده ۲۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مؤدیان مالیاتی مکلفند،اظهارنامه هر دوره مالیاتی را طبق نمونه و دستورالعملی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام می شود، حداکثر ظرف پانزده روز از تاریخ انقضاء هر دوره، به ترتیب مقرر تسلیم ، و مالیات و عوارض متعلقه را پرداخت نمایند.

 

دوره آموزش مالیات بر ارزش افزوده را دانلود کنید !

ما در سایت آی آر حسابداران دوره های آموزشی ویژه بازارکار حسابداری تهیه میکنیم و در این دوره مهارت های مورد نیاز بازارکار حسابداری را آموزش میدهیم . اخیرا دو دوره آموزشی برگزار کردیم که شامل آموزش صفر تا صد می باشند. عنوان این دوره شامل : آموزش مالیات بر ارزش افزوده و آموزش صورت معاملات فصلی می باشد که میتوانید در صفحه مربوط به این دوره ها جزئیات دقیق این دوره ها را مشاهده و آنها را تهیه و دانلود کنید

 

الزامات قانونی مالیات بر ارزش افزوده

بر اساس ماده ۲۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مؤدیان مالیاتی مکلفند،اظهارنامه هر دوره مالیاتی را طبق نمونه و دستورالعملی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین و اعلام میشود، حداکثر ظرف پانزده روز از تاریخ انقضاء هر دوره، به ترتیب مقرر تسلیم و مالیات متعلق به دوره را پس از کسر مالیات هایی که طبق مقررات این قانون پرداخت کردهاند و قابل کسر میباشد، در مهلت مقرر مذکور به حسابی که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) تعیین و توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام میگردد، واریز نمایند.

 

جرایم عدم تسلیم اظهارنامه و عدم پرداخت به موقع مالیات

براساس مواد ( ۲۲ ) و ( ۲۳ ) قانون مالیات بر ارزش افزوده، جریمه مربوط به عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسائی به بعد حسب مورد، معادل پنجاه درصد %۵۰ ) مالیات و عوارض متعلق، و تأخیر در پرداخت مالیات های موضوع این قانون در ) مواعد مقرر، موجب تعلق جریمهای به میزان دو درصد ( ۲%)در ماه، نسبت به مالیات و عوارض پرداخت نشده و مدت تأخیر خواهد بود.

 

نحوه یافتن شماره حسابهای واریز مالیات و عوارض

مؤدیان بایستی مانده بدهی دوره مالیاتی خود را با توجه به حسابهای مالیات و عوارض تعیین شده در یکی از شعب بانک ملی ایران واریز نمایند. جهت مشخص نمودن شماره حساب مربوطه مؤدیان باید با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده و انتخاب لینک مربوط به حسابهای مالیات و عوارض، با توجه به اد اره کل امور مالیاتی خود شماره حسابها را تعیین نماید. از طریق لینک زیر میتوانید کتاب آموزش مالیات بر ارزش افزوده را به صورت رایگان دانلود کنید

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۴.۵۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا