آموزش صفر تا صد بستن حساب ها

آموزش صفر تا صد بستن حساب ها

آموزش صفر تا صد بستن حساب ها

آموزش کامل بستن حساب های مالی در پایان دوره مالی

 

در پست های قبلی آموزش صفر تا صد ترازآزمایشی و آموزش صفر تا صد سود و زیان  و آموزش صفر تا صد ترازنامه در حسابداری را برای شما قرار دادیم که میتوانید آنها را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید. و در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری فایل کتاب آموزش صفر تا صد بستن حساب ها را برای شما اماده کردیم که در این فایل تمام آنچه را که نیاز دارید یاد بگیرید ارایه شده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود این فایل در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

بستن حساب های مالی

در پایان دوره مالی و پس از تهیه صورت های مالی زمان بستن حساب ها فرا می رسد. این اقدام از این نظر حائز اهمیت است که بدون بستن حساب ها، امکان ثبت مبادلات دوره مالی بعد وگزارش گیری صحیح فراهم نخواهد شد. پس بستن حساب ها در پایان دوره مالی یکی از مهم ترین مراحل چرخه حسابداری می باشد که باید به صورت کامل و صحیح آن را یاد بگیرید.

 

مفهوم بستن حساب ها

منظور از بستن حساب ها، صفر کردن ماندۀ آنهاست. هر حساب پس از مانده گیری ممکن است دارای مبلغی به عنوان مانده باشد. این مبلغ معمولاً در طرف موافق با ماهیت آن حساب است. برای مثال، مانده حساب های دارایی در طرف بدهکار و مانده حساب های درآمد در طرف بستانکار آن است و برای صفر کردن آنها لازم است آن حساب را معادل مبلغ مانده، در طرف مخالف با ماهیت، بدهکار یا بستانکار کنیم.

 

دلایل بستن حساب ها در پایان دوره مالی

بر اساس فرض دورۀ مالی عمر واحدهای اقتصادی به دوره های مساوی تقسیم می شود، که به هر یک از این دوره ها یک دوره مالی می گویند. معمولاً هر دوره مالی از فروردین آن سال تا پایان اسفندماه همان سال به طول می انجامد و در پایان آن عده ای علاقه مندند حاصل عملکرد سود و زیان یک سال گذشته واحد اقتصادی را قضاوت کنند، به همین دلیل صورت های مالی برای واحدهای اقتصادی تهیه می شود و پس از آن حساب هایی که بیانگر عملکرد واحد اقتصادی طی سال مالی بوده اند باید صفر شوند، تا از ابتدای دوره مالی بعد با مانده صفر و به منظور اندازه گیری عملکرد واحد اقتصادی در دورۀ مالی جدید شروع به تغییر کنند.

 

حساب خلاصۀ سود و زیان

حساب خلاصه سود و زیان یک حساب واسطه است، که در پایان دوره مالی ایجاد و حساب های موقت به آن بسته خواهند شد، سپس این حساب اگر پس از مانده گیری دارای مانده بستانکار باشد نشان دهنده سود خالص قبل از مالیات است که پس از ثبت مالیات و مانده گیری مجدد بیانگر سود خالص پس از کسر مالیات خواهد شد و در نهایت مانده حساب خلاصه سود و زیان به حساب سود و زیان انباشته منتقل می گردد. همچنین اگر پس از بستن حساب های موقت مانده حساب خلاصه سود و زیان بدهکار باشد نشان دهنده زیان خالص است و نیازی به ثبت مالیات نیست و مانده این حساب مستقیماً به حساب سود و زیان انباشته منتقل می گردد.

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳.۳۷ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا