دانلود پاورپوینت حسابداری اسلامی

دانلود رایگان پاورپوینت حسابداری اسلامی

دانلود پاورپوینت حسابداری اسلامی

 ۲ فایل پاورپوینت با موضوع حسابداری اسلامی + ۳۷ اسلاید + ۳۱ اسلاید

 

تعداد اسلاید ۳۷+۳۱
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

چکیده پاورپوینت حسابداری اسلامی

امروزه در کشورهای اسلامی بدلیل تفاوتهای بنیادی محیطی با غرب موضوع حسابداری اسلامی مطرح شده است. حسابداری اسلامی به صورت فرایند شناسایی، اندازه گیری و گزارشگری مشروعیت فعالیتهای مالی که برای تصمیم گیری، محاسبه سود واقعی عملیات سرمایه گذاری اسلامی بر اساس دستورات اسلام مفید باشد، تعریف شده است. منظور از فعالیتهای مشروع عبارت است از مضاربه، مرابحه، مشارکت، اجاره به شرط تملیک و.. که در مقابل فعالیتهای غیر مشروع مانند ربا، قرار،بهره تضمین شده و… مطرح می شوند.در ادامه اهداف حسابداری اسلامی آورده شده است که عبارتند از: سودمندی برای تصمیم گیری-مباشرت-پاسخگویی-پاسخگویی اسلامی و پاسخگویی از طریق زکات.در نهایت خصوصیاتی که حسابداری اسلامی بر آنها تمرکز می کند(مبانی اندازه گیری و ارائه و افشا)مورد بررسی قرار گرفته است.

 

مقدمه حسابداری اسلامی

در محافل دانشگاهی و مراجع حرفه ای کشورهای مسلمان مدتی است که بحث حسابداری اسلامی مطرح و در این زمینه سمینارهایی نیز برگزار شده است. گروهی از حسابداران مسلمان معتقدند بنا به ملاحظات جهانبینی اسلامی و غربی، حسابداری سنتی که مبتنی بر جهانبینی غربی است نمی تواند پاسخگوی تأمین نیازهای گزارشگری مالی در کشورهای اسلامی باشد. لذا حسابداران مسلمان باید در کشورهای اسلامی تعریفی از حسابداری اسلامی ارائه کنند و با تبیین اهداف و خصوصیات حسابداری اسلامی، الزامات گزارشگری را روشن کنند. در این زمینه تحقیقاتی انجام شده است که نتایج همه آنها در یک جهت نمی باشد.

 

تعریف حسابداری اسلامی:

حسابداری اسلامی عبارت است از فرایند شناسایی، اندازه گیری و گزارشگری مشروعیت فعالیتهای مالی که برای تصمیم گیری، محاسبه زکات و محاسبه سود واقعی عملیات سرمایه گذاری اسلامی بر اساس دستورات اسلام، مفید باشد. در اینجا به جز مشروعیت، مسئله زکات اضافه شده است. یکی از مسائلی که در کشورهای اسلامی در مذهب سنی مورد توجه جدی است اندازه گیری عناصر صورتهای مالی برای محاسبه زکات است. این موضوع در حوزه بانکداری اسلامی بعضاً نیز پیاده شده است یعنی زکات به عنوان آخرین رقم سود و زیان گزارش می شود. محاسبه زکات باید مبتنی بر ارزشهای جاری داراییها باشد.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابداری اسلامی ( پاورپوینت ۱)

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابداری اسلامی ( پاورپوینت 1)

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابداری اسلامی ( پاورپوینت ۲)

تصویر اسلاید های پاورپوینت حسابداری اسلامی ( پاورپوینت 2)

 

اهداف حسابداری اسلامی

بعضی از صاحبنظران معتقدند چارچوب نظری سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی بیشتر همجهت با حسابداری سنتی است، اگر چه در اهداف آن جوهره اسلامی دیده می شود. در دیدگاه سنتی، اطلاعات مربوط برای استفاده کنندگان، اطلاعات مربوط به وضعیت مالی و عملکرد مالی است. عملکرد مالی هم در قالب سود اندازه گیری می شود. سود بیشتر معیاری از موفقیت بیشتر است. شاید از این جهت بعضی از صاحبنظران، اهداف حسابداری سنتی را برای حسابداری اسلامی نامناسب بدانند، چون معتقدند در اسلام باید در پی سود معقول بود…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا