دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل صنعت

دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل صنعت

درس تصمیم گیری در مسائل مالی و سرمایه گذاری 

 

تعداد اسلاید ۳۰
فرمت ppt
دسته بندی پاورپوینت حسابداری

 

دومین مرحله در تحلیل بنیادی سهام عادی، تجزیه وتحلیل صنعت است. سرمایه گذاران که تشخیص می دهد اقتصاد و بازار برای سرمایه گذاری جذاب است. بایستی دست به تحلیل صنایعی بزنند که در آنها فرصتهایی در سالهای آتی دیده می شود. سرمایه گذاران می توانند با توجه به میزان اطلاعات در دسترس مدل های خاص از روش های مختلف استفاده کنند. یعنی با تجزیه و تحلیل صنایع می توانند بفهمند که چه صنایعی ارزش سرمایه گذاری دارند.

 

ارزش تجزیه وتحلیل صنعت:

مثالی از شرکت استاندارد و پورز را که شاخصهای هفتگی قیمت سهام را برای صنعت های مختلف را محاسبه می کنیم. به طوری که داده های مربوط به ۴۰ سال در این شرکت موجود است. از آنجا که داده ها به صورت شاخص عددی گزارش می شود. به همین دلیل می توان مقایسه بلند مدتی از عملکرد قیمتها را برای هر صنعت انجام داد.

 

طبقه بندی صنایع:

تجزیه و تحلیل گران و سرمایه گذاران نیاز به روشهایی دارند که بتوانند صنایع را طبقه بندی کنند. یکی از مهمترین روشهای طبقه بندی، سیستم استاندارد طبقه بندی صنایع است که متشکل از ۱۱ بخش صنعتی است و از A تا K تنظیم شده است. برای مثال کشاورزی، جنگل، ماهیگیری در بخش صنایع A قرار دارند، معادن در بخش B و معاملات خرده فروشی در بخش G قرار دارند. گروههای صنایع عمده در داخل هر بخش به منظور دقیق تر طبقه بندی، به کدهای طبقه بندی صنایع سه- چهار و پنج رقمی تقسیم شده اند. به طوری که می توان گفت هر چه تعداد رقم های مربوط به سیستم استاندارد طبقه بندی صنایع بیشتر باشد به همان اندازه طبقه بندی بیشتر است.

 

تصویر اسلاید های پاورپوینت تجزیه و تحلیل صنعت :

اسلاید های پاورپوینت تجزیه و تحلیل صنعت

 

ارزیابی چشم انداز های آتی صنعت:

سرمایه گذاران علاقمند به عملکرد مورد انتظار آتی صنعت هستند تا بتوانند سود مورد انتظار صنعت وضریب فزاینده مورد انتظار را برآورد کنند و از طریق ترکیب آنها به یک مقدار معینی برای تخمین آینده دست پیدا کنند. با این حال، انجام این کار چندان ساده نیست و مستلزم شناخت چندین رابطه و برآورد چندین متغییر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا