پروژه مالی محاسبه بهای تمام شده بلوک سیمانی

پروژه مالی محاسبه بهای تمام شده

عنوان پروژه مالی حسابداری محاسبه بهای تمام شده بلوک سیمانی

تعداد صفحات ۵۴ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه مالی حسابداری
تهیه کننده علی اکبر محجوب

چکیده پروژه مالی محاسبه بهای تمام شده بلوک سیمانی :

حتماً تاکنون بارها و بارها با واژه حسابداری بهای تمام شده برخورد داشته اید . به راستی حسابداری بهای تمام شده چیست ؟ چرا مدیران مالی سازمانها همواره سعی دارند تا خود را به مرحله ای برسانند که بتوانند از این شاخه از فن حسابداری استفاده نمایند ؟ آیا این درست است که بعضی میگویند به واقع نمیتوان حسابداری بهای تمام شده را به صورت کامل در شرکتهای ایرانی پیاده سازی نمود ؟
دیر زمانی نیست که با ایجاد و توسعه بی سابقه سازمانهای صنعتی و ازدیاد روزافزون کارخانجات و گردش سریع چرخهای اقتصادی کشور و بالا رفتن میزان عرضه و تقاضا ، مسئولین امور و صاحبان کارخانجات ، با توجه به مشکلات موجود در زمینه قیمت تمام شده واحد محصول و محاسبه سود و زیان دانستند که منحصراً با استفاده از روشهای نوین حسابداری صنعتی که در کشورهای مترقی متداول است و همچنین با  استفاده از روشهای آماری صحیح و تهیه و تنظیم گزارشهای مالی میتوان هزینه تولید را تقلیل و درنتیجه درآمد بیشتری تحصیل نمود . نکته اصلی که در حسابداری صنعتی مورد توجه خاص قرار می گیرد ، این است که به مدیران کمک شود تا بتوانند به حال و آینده نسبتاً دور ،  دست پیدا کنند . توجه به گذشته تا آنجا قابل توجیه است که در امر پیش بینی کمک نموده و پیش نیازهای تهیه گزارشهای خارجی را تامین نماید. اخیراً در نتیجه تحولات و پیشرفتهای عظیم اقتصادی در کشور ، استفاده از روشهای حسابداری قیمت تمام شده ، مورد توجه تمام دستگاهها و سازمانهای صنعتی کشور قرار گرفته است . از همین رو ضرورت وجود سیستم مکانیزه حسابداری صنعتی کاملاً به چشم می خورد . 

 

مقدمه پروژه مالی محاسبه بهای تمام شده بلوک سیمانی :

تغییرات سریع جامعه امروزی، حسابداری یا«زبان تجارت» را که در ثبت و تجزیه و تحلیل اطلاعات و تحلیل اطلاعات اساسی اقتصادی در مؤسسات مختلف مورد استفاده می باشد، بسیار پیچیده کرده است. تصمیم گیری صحیح و دقیق بر مبنای اطلاعات قابل اعتماد برای توزیع مطلوب ثروت و استفاده از منابع کمیاب ملی بسیار ضروری به نظر می رسد. بنابراین حسابداری نقش مهمی را در سیستم اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ای ایفا می کند. در دنیای متغیر بازرگانی و صنعتی، نقش حسابداری عملاً و به تدریج تکامل پیدا کرده است. و علاوه بر وظیفه کنترل که نتیجه بسیار طبیعی کار حسابداری است، در مؤسسات اقتصادی با برنامه ریزی بازرگانی و پیش بینی های اقتصادی نیز نقش مهمی را بر عهده گرفته است. وظایف مدیریت در موسسات اقتصادی با برنامه ریزی شروع و با کنترل و نظارت خاتمه پیدا می کند. برنامه ریزی و کنترل موجب می شود که منابع و نیروهای انسانی بطور هماهنگ در طرق سودمند جامعه بکار افتد و حداکثر کارائی حاصل شود. سیستم حسابداری نقش موثری در برنامه ریزی و کنترل عملیات موسسات اقتصادی ایفا می کند. حسابداری نه تنها اطلاعاتی را که مبنای تنظیم طرح ها و برنامه هاست در اختیار مدیریت قرار می دهد، بلکه اطلاعات لازم در مورد چگونگی اجرای عملیات را نیز مورد ارزیابی قرار می دهد و علت عدم کارائی را کشف می کند و در هر مورد تصمیمات مقتضی اتخاذ می نماید.

 

منظور از حسابداری بهای تمام شده چیست؟

حسابداری بهای تمام شده شاخه ای از علم و فن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده داشته و با تجزیه و تحلیل گزارش ها و بررسی راه های تولید روش های تقلیل بهای تمام شده تولیدات را بیان می کند. در واقع حسابداری بهای تمام شده یک ابزار بسیار مهم در اختیار مدیریت می باشد تا مدیران را در برنامه ریزی، کنترل و نظارت و بررسی نتایج فعالیت ها، یاری نماید. مدیریت با استفاده از حسابداری بهای تمام شده ، بهای تمام شده تولیدات را محاسبه می کند و کنترل خود را برروی هزینه های مواد، دستمزد و سایر هزینه های تولید اعمال می کند

 

پیشینه تحقیق

حسابداری صنعتی ، اساساً دانشی است که دارای خصوصیت دوگانه است . از طرفی دارای ویژگی حسابداری مالی است و از این نظر به حسابداری مالی کمک میکند تا بتواند قیمت تمام شده کالایی فروش رفته یا خدمت انجام شده را محاسبه و سود وزیان دوره مالی را تعیین نماید و از طرف دیگر دارای طبیعت حسابداری مدیریت است و با اطلاعاتی که محیا می نماید ، مدیریت را در برنامه ریزی ، کنترل ، ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری کمک میکند و از این نظر از مهمترین ابزار مدیریت به شمار میرود.

 

روش شناسایی تحقیق پروژه مالی محاسبه بهای تمام شده :

اطلاعات گرد آوری شده جهت تجزیه و تحلیل و ارزیابی در این پروژه بصورت میدانی بوده و نوع تحقیق  عملی میباشد. در این تحقیق که به صورت عملی می باشد به دنبال پیدا کردن راه حل و بررسی درست درباره موضوع می باشیم که نتیجه آن منجر به شناخت در رابطه با موضوع مورد نظر خود می شود. هدف اصلی تحقیق عملی، حل یک مساله خاص است و نه کمک به توسعه نظریه های علمی. (این نوع تحقیق بر کاربرد فوری و موقعیت های محلی متمرکز است و به ایجاد نظریه یا کاربرد عمومی یافته ها توجهی ندارد و در واقع تحقیق عملی پاسخ های فوری برای مسائلی فراهم می کند که نمی توانند مدت زیادی در انتظار راه حل های نظری باقی بمانند.)

 

فایل پاورپوینت دفاعیه اضافه شد …

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی حسابداری (کلیک کنید )

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .

‫12 دیدگاه ها

  1. و اینکه شرکت مورد مطالعه کدام استان می باشد؟

    1. عارف نبی زاده گفت:

      شیراز-دانشکده فنی باهنر شیراز

  2. سلام قیمت ها براساس چه سالی می باشد آیا میشه بر اساس سال 96 نوشته شوند

    1. عارف نبی زاده گفت:

      سلام
      این پروژه برای سال 96تنظیم شده

  3. سلام این پروژه جدول های طی داره؟

    1. عارف نبی زاده گفت:

      سلام
      متوجه منظورتون نشدم . ولی پروژه 100 درصد تکمیل و آماده ارایه است . در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید

  4. سلام..ببخشید این پروژه رفرنس داره؟

  5. حامد حبیبی گفت:

    سلام
    من پررژه مالی حسابداری قیمت تمام شده بلوک سیمانی را میخواستم.مبلغ مورد نظر را واریزکردم.فایل دانلود آماده شدولی دانلود نشد…اسکرین شات هم ازفاکتور گرفتم…تلگرام قطعه وگرنه براتون میفرستادم….الان چیکار کنم میشه فایلشو برام میل کنید

    1. عارف نبی زاده گفت:

      سلام
      لینک دانلود هم زمان با تکمیل فرایند خرید به ادرس ایمیل شما ارسال شد و میتونید به ایمیلتون مراجعه کنید و فایل را دانلود کنید . در صورتی که نیاز به راهنمایی یا پشتیبانی داشتید.
      با شماره زیر تماس بگیرید
      09174589548
      یک لینک دانلود جدید به ادرس ایمیل شما ارسال شد .
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا