دانلود رایگان جزوه حسابرسی پیشرفته دکتر پرویز پیری

دانلود رایگان جزوه حسابرسی پیشرفته دکتر پرویز پیری

دانلود رایگان جزوه حسابرسی پیشرفته دکتر پرویز پیری

 

در پست های گذشته از سایت دانشجویان حسابداری ایران برای شما جزوه های زیادی برای کتاب حسابرسی پیشرفته کارشناسی ارشد  قرار دادیم که میتوانید آن ها را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید و در این پست از سایت آی آر حسابداران برای شما یک جزوه بسیار عالی و خلاصه شده برای درس حسابرسی پیشرفته ارشد آماده کردیم که این جزوه توسطدکتر پرویز پیری در دانشگاه ارومیه تدریس می شود. برای مطالعه توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوه حسابرسی پیشرفته دکتر پرویز پیری در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

سیر تحول تاریخی در متدولوژی حسابرسی

رشد کمی و پیچیدگی روز افزون فعالیتهای تجاری صنعتی در دهه های اخیر، موجب گردیده است که صاحبان سرمایه قادر به اداره مستقیم شرکت ها نبوده و مدیریت واحدهای تجاری به افرادی غیر از مالکان به نوبه خود نیاز به افراد متخصص را که قادر به » مدیریت « از » مالکیت « آنها واگذار گردد. تفکیک حسابرسی صورتهای مالی واحدهای تجاری با فعالیتهای گسترده و پیچیده باشند. افزایش داده است. در پاسخگوئی به اینگونه تحولات، متدولوژی حسابرسی نیز الزاماً یک مسیر تکاملی را پیموده و اشکال مختلفی به خود گرفته است. تغییرات کیفی در متدولوژی حسابرسی اغلب در مقاطعی صورت گرفته است. که نارسائیهای روشهای موجود در محافل حرفه ای و یا محاکم قضائی کشورهای مورد سوال قرار گرفتند و دست اندرکاران این حرفه را به چاره جویی جهت رفع نارساییها و نهایتاً تکمیل و اطلاح نحوه کلی حسابرسی واداشته است. این فرآیند تکامل در واقع فرآیند تطبیق متدولوژی با نیازهای جوامع در حال پیشرفت است که همگام با رشد و پیچیدگی روابط و فعالیتهای تجاری صنعتی صورت گرفته است. در این مسیر تکاملی بطور مشخص سه نحوه کلی عمل را بشرح زیر می توان یافت.

 

مقدمه ای بر حسابرسی مبتنی بر ریسک

تحولات در تکنیکهای حسابرسی در دهه های اخیر بطور روز افزون بر اتکاء به سیستم های کنترلداخلی تأکید دارد. اینگونه تحولات موجب گردیده است که بهبودهایی در توان حسابرس جهت انجامحسابرسیهای موثر واحدهای تجاری بزرگتر صورت گیرد، از آنجائیکه حسابرسی واحدهای تجاری بزرگتر برتفکر حرفه ای در مورد حسابرسی حاکمیت یافته است، استانداردهای حسابرسی نیز بعنوان یک پیش فرض،وجود یک سیستم کنترل داخلی را بعنوان مبنایی جهت انجام حسابرسی پذیرفتهاند. حسابرسی واحدهایتجاری بزرگتر متضمن حق الزحمه بیشتری است و این امر شرکتهای حسابرسی را بر آن داشته است کهمنابع خود را صرف بهبود تکنیکهایی نمایند که در این گونه حسابرسیها کاربرد داشته باشد.

 

محدودیت های ذاتی در حسابرسی

اثربخشی ساختار کنترلی می تواند دچار محدودیت های ذاتی باشد. بعبارت دیگر یک ساختار کنترلی هر اندازه با دقت و مهارت طراحی شده باشد، ممکن است تحت تأثیر عوامل محدود کننده، ثربخشی خود را از دست بدهد. این محدودیت ها ناشی از سوء تفاهمات، اشتباهات، اشتباه در قضاوت، بی دقتی، حواس پرتی و خستگی است. بویژه اثربخشی تکنیک تفکیک وظایف، از طریق تبانی افراد در داخل و خارج از واحدهای تجاری و یا بی توجهی مدیریت به کنترلها، کاهش می یابد.

 

تأثیر ارزیابی اولیه در انتخاب مسیر حسابرسی

هدف ارزیابی اولیه کنترلها پاسخگویی به این سوال است که آیا سیستم مبنای قابل اتکایی جهت صورتهای مالی فراهم میآورد یا خیر؟ در صورتیکه سیستم کنترلها از نظر طراحی مؤثر ارزیابی گردد، حسابرس باید به انجام آزمون رعایت روشها که هدفش تعیین میزان اثربخشی کنترلها در اجراء میباشد، اقدام نماید. هرگاه ارزیابی اولیه حاکی از ضعف کنترلها از نقطه نظر طراحی باشد، آنگاه انجام آزمونهای رعایت ضرورتی نخواهد داشت و حسابرس در قدم بعد به انجام آزمونهای محتوا در سطحی گسترده میپردازد.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۲.۵۵ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا