دانلود رایگان کتاب آموزش حسابداری شرکت های بیمه

دانلود رایگان کتاب آموزش حسابداری شرکت های بیمه

کتاب و جزوه آموزش حسابداری شرکت های بیمه

 

حسابداری شرکت های بیمه یکی از سرفصل های کتاب حسابداری موارد خاص می باشد که در برخی از دانشگاه ها و دانشکده ها تدریس می شود و متاسفانه در هیچ دانشکده ای به صورت کامل تدریس نمیشود و معمولا دانشجویان حسابداری در این مورد مشکل دارند . به همین دلیل در این پست از سایت آی آر حسابداران در بخش کتاب ها و جزوات حسابداری یک کتاب آموزش حسابداری شرکت های بیمه برای شما آماده کردیم . این کتاب توسط شرکت سهامی بیمه ایران تهیه و تنظیم شده است و یکی از بهترین منابع برای آموزش کامل حسابداری شرکت های بیمه می باشد . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود این کتاب حسابداری در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

فهرست کتاب آموزش حسابداری شرکت های بیمه :

  • فصل ۱ : مروری بر اصول و مفاهیم حسابداری
  • فصل ۲ :ویژگی های مالی و حسابداری شرکت های بیمه
  • فصل ۳ :حسابداری عملیات بیمه ای مستقیم
  • فصل ۴ : حسابداری عملیات بیمه ای اتکایی
  • فصل ۵ : صورت های مالی شرکت های بیمه
  • فصل آخر : پیوست : مقررات مالی

 

توجه کنید : استاندارد حسابداری ۲۸ ایران در خصوص فعالیت ها و قوانین حسابداری مرتبط با حسابداری شرکت های بیمه و موارد مرتبط با آن می باشد . برای مشاهده و دانلود تمامی استاندارد های حسابداری روی لینک رو به رو کلیک کنید . ” مشاهده و دانلود استاندارد های حسابداری

 

مقدمه ای بر حسابداری شرکت های بیمه :

بدون درک مفاهیم و اصول حسابداری و نیز نداشتن شناخت نسبت به دلایل مفهومی رویه های مورد عمل حسابداری در هر واحد تجاری یا بنگاه اقتصادی ، نمی توان حسابداری را به گونه ای کارآمد و مؤثر فهمید و به کار گرفت و صورت های مالی حاصل از این رویه ها را درک کرد؛ از این رو، آگاهی از مفاهیم، اصول و رویه های مورد عمل حسابداری برای همه کسانی که با آنها سروکار دارند بسیار مهم و حیاتی است.

جایگاه حسابداری شرکت های بیمه در بین مفاهیم حسابداری در کجا قرار دارد؟ صنعت بیمه دارای چه ویژگی هایی است که رویه های حسابداری مخصوص خود را می طلبد؟ آیا این رویه ها با رویه های معمول در دیگر واحدهای تجاری تفاوت دارد؟ اگر پاسخ مثبت است، علت تفاوت این رویه ها با رویه های معمول و جاری حسابداری در دیگر بنگاه های اقتصادی چیست؟ در این فصل، کوشش خواهد شد تا برای پاسخ به پرسش های بالا، ابتدا اصول و مفاهیم پذیرفته شده حسابداری شامل مفروضات محیطی، اصول اجرایی و میثاق های محدودکننده، به گونه ای مختصر و گویا تبیین شود و سپس حسابداری شرکت های بیمه به عنوان رویه های خاص حسابداری وضع شده برای صنعت بیمه که دارای ویژگی های منحصر به فرد و متمایز از دیگر واحدهای تجاری است، توضیح داده خواهد شد.

 

جایگاه حسابداری در شرکت های بیمه :

صورت های مالی یک موسسه هنگامی به نحوه مطلوب تهیه می گردد که در تنظیم آنها ضمن رعایت اصول حسابداری و مقررات حاکم بر فعالیت ها به ماهیت عملیات مؤسسه نیز توجه کافی شود. تحقق این امر مستلزم آن است که حسابداران علاوه بر معلومات حسابداری خود، با نوع فعالیت، ارتباطات و رشته های مختلف عملیات مؤسسه، حداقل در حد تشخیص اطلاعات مورد نیاز آشنا یی داشته باشند؛ بنابراین جهت آشنایی با حسابداری شرکت های بیمه باید در وهله اول ضمن توجه به سازمان و تشکیلات شرکت های بیمه، با انواع فعالیت های آنها نیز آشنایی کامل داشت.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل : ۱.۱۴ مگابایت
» رمز فایل : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل PDF می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Readerاستفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
کپی برداری از مطالب تنها با اجازه مدیر امکان پذیر می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا