دانلود رایگان جزوه حسابداری مالیاتی

دانلود رایگان جزوه حسابداری مالیاتی

دانلود رایگان جزوه حسابداری مالیاتی

 

ما در یک پست دیگر در بخش کتاب های رشته حسابداری برای شما کتاب های درس حسابداری مالیاتی را قرار دادیم که در ضمیمه آن هم یک جزوه قرار گرفته که میتوانید آن را به صورت رایگان از سایت دانلود کنید و در این پست از آی آر حسابداران جزوه حسابداری مالیاتی استاد فرزانه موسوی را برای شما قرار دادیم . این جزوه به صورت خلاصه و در ۴۵ صفحه مطالب مربوط به حسابداری مالیاتی را توضیح داده است. برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود رایگان جزوه حسابداری مالیاتی در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

مالیات چیست ؟

مالیات بر حسب تعریف سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) پرداختی است الزامی و بلاعوض. مالیات ممکن است به شخص، مؤسسه، دارایی و غیره تعلق گیرد. چنین تعریفی پرداخت‌های تأمین اجتماعی را هم در بر می‌گیرد، حال آن که بر حسب مقررات و عرف مالیاتی ایران اصطلاح مالیات پرداخت‌های اخیر را شامل نمی‌شود. مالیات، به مثابه یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره‌برداری از امکانات و منابع یک کشور موظفند آن را پرداخت نمایند تا توانایی‌های جایگزینی این امکانات و منابع فراهم شود. در این جزوه حسابداری مالیات و انواع مالیات ها به صورت کامل ارایه شده است.

 

انواع مالیات ها در ایران :

مالیات در ایران به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند: الف) مالیات‌های مستقیم ب) مالیات‌های غیرمستقیم در تعریف این دو دسته از مالیات‌ها اختلافاتی وجود دارد با این وجود شایع‌ترین تعریف این است که درصورتی که مؤدی مالیاتی و پرداخت‌کننده مالیات یک نفر باشند آن مالیات مستقیم محسوب می‌شود وگرنه مالیات غیرمستقیم خواهد بود (به شخصی که مسئول پرداخت مالیات است، مؤدی مالیاتی گفته می‌شود). توضیحات بیشتر در این خصوص در جزوه و سایر مطالب سایت به صورت کامل ارایه شده است.

 

حسابداری مالیاتی چیست ؟

حسابداری مالیاتی (به انگلیسی Tax Accounting) یکی از روش‌های حسابداری است که به جای صورت‌های مالی عمومی روی مالیات تمرکز دارد. برای حسابداری مالیاتی قوانین مشخصی تعریف شده که باید توسط افراد و کسب و کارها رعایت شود.هدف حسابداری مالیاتی، ردگیری وجوه ورودی و خروجی مرتبط با افراد و نهادهاست. از طریق لینک زیر میتوانید جزوه حسابداری مالیاتی استاد فرزانه موسوی را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۱ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزارAdobe PDF Reader l استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خلاصه کتاب جمشید اسکندری

    1. پشتیبانی سایت گفت:

      سلام
      لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتون معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا