دانلود ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان با فرمت word

دانلود ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان با فرمت word

دانلود ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان با فرمت word

ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان و اتکینسون word

در پست قبلی سایت آی آر حسابداران برای شما کتاب حسابداری مدیریت کاپلان و اتکینسون (نسخه انگلیسی) را قرار دادیم که میتوانید آن را به صورت کاملا رایگان از سایت دانلود کنید.در این پست از سایت تخصصی آی آر حسابداران برای شما جزوه کتاب کتاب حسابداری مدیریت کاپلان و اتکینسون را با فرمت word برای شما قرار دادیم . در این جزوه ترجمه هر فصل به صورت خلاصه وارد در یک فایل ورد ارایه شده است که میتوانید از آنها استفاده کنید (چاپ پنجم) . برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان و اتکینسون در ادامه مطلب با ما همراه باشید

 

سرفصل های ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان

word :

  • حسابداری مدیریت:اطلاعاتی که خلق ارزش می کنند. (۲۷ صفحه)
  • اطلاعات حسابداری مدیریت برای فعالیت و فرآیند تصمیم گیری (۵۳ صفحه)
  • اطلاعات حسابداری مدیریت برای فعالیت و فرآیند تصمیم‌گیری (۵۵ اسلاید)
  • سیستم هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (۹۸صفحه)
  • مسائل تشویقی (۳۶صفحه)
  • مفاهیم مدیریت هزینه و رفتار هزینه (۱۰۷ صفحه)
  • استفاده از بودجه برای رسیدن به اهداف سازمانی (۵۳ صفحه)
  • سیستمهای سنتی مدیریت بهای تمام شده (هزینه ها) (۳۵ صفحه)
  • حسابداری مدیریتی و سیستم های کنترل (۵۴ صفحه)
  • سیستمهای حسابداری مدیریت و کنترل : ارزیابی عملکرد در سرتاسر زنجیره ارزش (۵۳ صفحه)

 

هزینه های ازدست رفته مربوط نیستند

آیا هزینه ها و درآمدهای خاص که برای تصمیم گیری مربوطند به مفهوم تصمیم گیری و پیشنهادات در دسترس بستگی دارند ؟ مدیران باید فقط بر هزینه ها و درآمدهایی تمرکز کنند که در میان پیشنهادات تصمیم گیری متفاوت می باشند ، آنگاه از بین پیشنهادات متفاوت انتخاب می کنند ، این هزینه ها و درآمدها برای تصمیم گیری مربوط هستند . هزینه های فرصت طبق تعریف هزینه مربوط برای هر تصمیم هستند .  هزینه های باقی مانده با وجود پیشنهاد بودن هزینه مربوط برای تصمیم نیستند .

 

هزینه های تولید : هزینه های مستقیم وغیرمستقیم

درسیستمهای سنتی هزینه های تولید به دو نوع مستقیم وغیر مستقیم تقسیم میشد. همانطور که در فصل ۲ گفته شد هزینه های مستقیم منابعی هستند که برای یک مرکز هزینه ای تحصیل وصرف میشوند اما هزینه های غیر مستقیم برای چندمرکز هزینه تحصیل وصرف میشوند. مهمترین هزینه های مستقیم مواد ودستمزد هستند وهزینه های غیر مستقیم عمدتا مربوط به سربارها وهزینه های پشتیبانی میشوند.هزینه های مستقیم برعکس هزینه های غیرمستقیم به آسانی قابل ارتباط به مراکز خاصی میباشد .دربررسی یک کارگاه تولیدی که ۱۰۰ نوع مختلف قوطی تولید میکند لعاب استفاده شده در هر قوطی مواد مستقیم میباشد  وبه راحتی میتوان هزینه آن را برای هرنوع قوطی اندازه گیری کرد.اما هزینه نظافت سالن تولید قوطی  که تعیین سهم هرنوع قوطی از آن کاری مشکل میباشد نمونه ای از هزینه های غیرمستقیم است وباید بین انواع قوطی سرشکن شود.

 

تضادهای بین افراد و ارزش های سازمانی

افراد قواعد اخلاقی فردی را با خود به سازمان می آورند. در صورتی که قواعد اخلاقی سازمان دقیق تر از قواعد افراد باشد، امکان ایجاد تضادها وجود دارد. اما، در صورتی که سلسله مراتب قواعد اخلاقی سازمان مورد نیاز و اجرا باشد، امکان کاهش تضادهای اخلاقی در صورتی وجود دارد که بعنوان بخشی از قرارداد شغلی، از افراد درخواست و انتظار رود تا قواعد اخلاقی دقیقتری را اتخاذ نمایند. یکی دیگر از نتایج احتمالی (و شاید مطلوب تر) این است که شاید آن افراد معیارهای اخلاقی خود را بدون تضاد افزایش دهند.

 

زنجیره ارزش در ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان با فرمت word

زنجیره ارزش مجموعه ای از فعالیت های متوالی تعریف می شود که باید مبلغ بیشتری به ارزش نهایی محصول نسبت به بهای تمام شده ی آن اضافه کند. محصولات با تکیه بر فعالیت های مختلف سازمان در آن تولید می شوند و منابع مختلفی را در طول زنجیره ارزش بر حسب خصوصیاتشان استفاده می کنند. اساساً همه ی محصولات در طول زنجیره ارزش جریان می یابند که از تحقیقات ، توسعه و مهندسی گرفته تا اینکه در تولید حرکت می کند و تا جایی ادامه می یابد که بدست مشتریان برسد. بر حسب محصول مشتری ها ممکن است خدمات نیاز داشته باشند و همچنین محصول را به مصرف برسانند ( یک شکلات ) یا آن را بعد از اینکه خدمات مورد انتظارشان را ارائه کرد دفع کنند ( محلول های شیمیایی )

 

کنترل هزینه های محیطی در ترجمه کتاب حسابداری مدیریت کاپلان با فرمت word

شاید بهترین راه برای کنترل و کاهش هزینه های محیطی استفاده از روش بهایابی بر مبنای فعالیت ( که در فصل ۴ گفته شد ) باشد. در ابتدا فعالیت هایی که موجب هزینه های محیطی می شوند باید شناسایی شوند. دوم هزینه های مرتبط به فعالیت ها باید تعیین شوند. سوم این هزینه ها باید به مناسب ترین شیوه به محصولات – کانال های توزیع مشتری ها تخصیص داده شوند. در تمامی انواع MACS مدیران و کارکنان از هزینه های محیطی نشأت می گیرد و در گردش هستند آگاه می شوند و می توانند هزینه ها را کاهش دهند. هزینه های محیطی به دو دسته تقسیم می شود: واضح و ضمنی : هزینه های آشکار شامل هزینه های مستقیم ، اصلاح تکنولوژی و فرآیندها، هزینه پاکسازی و از بین بردن ضایعات تولید، بهای مجاز تسهیل عملیات جرایمی که توسط دولت وضع شده اند و حق الزحمه های دعاوی قضایی می شود. هزینه های ضمنی اغلب بصورت تنگاتنگی به نیازهای زیرساختهایی که برای نظارت به موضوعات محیط گره خورده اند. این هزینه ها معمولاً شامل مشاوره و تدابیر قانونی آموزش کارکنان و آگاهی آن ها و زیان از دست دادن شهرت در صورت بروز بلایای طبیعی هستند.

 

‫2 دیدگاه ها

  1. نسخه ترجمنه شده و کامل این کتاب رو به ورد دارید؟؟؟منظورم اینه خلاصه نباشه

    1. پشتیبانی سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر تنها همین فایل ورد در دسترس هست که میتوانید از آن استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا