پروژه مالی اخلاق حرفه ای در حسابداری

پروژه مالی اخلاق حرفه ای در حسابداری

پروژه مالی اخلاق حرفه ای در حسابداری

پایان نامه اخلاق حرفه ای در حسابداری

تعداد صفحات ۴۴+۳۶ صفحه
فرمت های پروژه DOCX
دسته بندی پروژه پروژه مالی حسابداری
تهیه کننده سید عارف نبی زاده

 

در خواست های از طرف کاربران سایت داشتیم در خصوص اینکه یک پروژه مالی حسابداری با موضوع اخلاق حرفه ای در حسابداری آماده و در سایت قرار بدیم ،بعد از مدتی امروز این پروژه تموم شد و یکی از دوستان امروز ارایه داده بودن که نمره بالای هم گرفتن. امیدوارم شما هم بتونید نمره خوبی از این درس بگیرید . قبلا در خصوص اخلاق حرفه ای در حسابداری یک مقاله کامل قرار دادیم که میتونید مطالعه کنید برای مطاله این مقاله روی لینک رو به رو کلیک کنید . (مقاله اخلاق حرفه ای در حسابرسی و حسابداری ) … در ادامه مطلب برخی از قسمت های این پروژه مالی را همراه با فهرست آماده کردیم که قبل از تهیه بتونید مطالعه کنید …

 

چکیده پایان نامه اخلاق حرفه ای در حسابداری :

تکامل حرفه حسابداری و توانایی آن در جلب اعتماد عمومی مستقیما به رعایت آیین اخلاق حرفه ای بستگی خواهد داشت. فعالیتهای متقلبانه حسابداری بیانگر ضعف ارزش های اخلاقی حاکم در محیط کار و آموزش حسابداری می باشند. بنابر این سیستم آموزش حسابداری به منظور تربیت حسابداران اخلاق مدار ، از دیرباز در صدد نهادینه کردن ارزش های اخلاقی در حسابداران بوده است ، زیرا گنجاندن آموزش اخلاق در سیستم آموزش حسابداری منجر به توسعه اخلاقیات و افزایش اعتماد عمومی به حرفه حسابداری خواهد شد. در این پژوهش ، به روش کتابخانه ای و با بررسی پایگاه های الکترونیکی ، نقش اسلام و اصول اخلاقی آن در رفع نواقص سیستم جاری آموزش حسابداری و آیین اخلاق حرفه ای حسابداری که تنها مبتنی بر مفهوم عقل گرایی می باشند ، تبیین شده است.

 

مقدمه پایان نامه اخلاق حرفه ای در حسابداری

از وقایع بسیار مهم حرفه حسابداری در سالهای دهه ۱۹۹۰ میلادی ، ارزیابی و تکامل دستور العمل های آئین رفتار حرفه ای انجمن حسابداران رسمی آمریکا بود. اولین دستور العمل در سال ۱۹۷۳ توسط A.I.C.P.A. ارائه شد . این مجموعه بیانگر پاسخ های حرفه حسابداری در سطح وسیع به انتظارات و چالشهایی که توسط جامعه ، فضای کسب و کار ، حرفه ، تنظیم کنندگان قواعد و استاندارد ها و سایر استفاده کنندگان صورتهای مالی و نیز کسانی که به استقلال ، امانتداری ، واقع بینی ، بی طرفی ، و تبعیت اعضای A.I.C.P.A. از استاندارد های حرفه ای اعتماد و اتکاءمی کنند ، است که اهمیت خاصی به ویژه در زمانی که اکثر شرکتهای بزرگ دچار بحران می شوند ، پیدا می کنند….

 

اهمیت و ضرورت تحقیق پایان نامه اخلاق حرفه ای در حسابداری

مطالعه اخلاق حرفه ای در حسابداری از مباحثی است که پژوهشگران مختلف از زوایای مختلف بدان پرداخته اند از جمله اخلاق حرفه ای در حسابداری که احکام لازم الإجرا توسط همه ی حسابداران حرفه ای شاغل در حرفه و یا اخلاق حرفه ای در حسابداری که احکام لازم الإجرا توسط همه ی حسابداران حرفه ای شاغل در بنگاه / سازمان و یا رابطه جنسیت با اخلاق حرفه ای در حسابداری ؛ اما آنچه این پژوهش را از بقیه پژوهش ها متمایز می کند ، پرداختن به اخلاق حرفه ای در حسابداری بطور کلی برای همه ی حسابداران حرفه ای میباشد.

 

اهداف تحقیق پروژه مالی اخلاق حرفه ای در حسابداری

در هر سازمان ،‌ مدیریت ، مسؤول پاسخگویی درباره عملکرد سازمان است و در برابر طرفهای داخلی و خارجی سازمان، مسؤولیت دارد. برای جوابگویی به تمامی مدعیان داخلی و خارجی، مدیران به اطلاعات مربوط، به موقع، دقیق وکافی نیاز دارند. در این پروژه به دنبال آنیم که اخلاق حرفه ای در حسابداری را بررسی کرده و در اختیار مدیران و حسابداران قرار دهیم و در صورتی که نیاز به ویرایش و ارتقاء در پروژه باشد ، این پروژه  در اختیار دیگر دوستان قرارگیرد تا مقدمه ای باشد برای بهتر به نگارش در آوردن پروژه با موضوع اخلاق حرفه ای در حسابداری.

 

اهمیت اخلاق پروژه مالی اخلاق حرفه ای در حسابداری

ماهیت کار انجام شده توسط حسابداران و حسابرسان نیاز به سطح بالایی از اخلاق دارد. سهامداران، سهامداران بالقوه، و دیگر کاربران از اطلاعات صورتهای مالی برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد سرمایه گذاری استفاده کنند. شناخت اخلاق می تواند حسابداران و حسابرسان را برای غلبه بر معضلات اخلاقی کمک کند، همچنین به آنها برای انتخاب صحیح کمک می کند، اگر چه ممکن است به نفع شرکت نباشد، اما برای سرمایه گذاران و ذینفعانی که از این اطلاعات استفاده می کنند، مفید است. اکثر کشورها قانون متفاوتی در اجرای قوانین حسابداری دارند. در آلمان، قانون حسابداری که توسط “قانون مالیات” اداره کشور خود، در سوئد، توسط”قانون حسابداری” و در انگلستان، توسط “قانون شرکت” می باشد. علاوه بر این، بعضی کشورها سازمانی برای تنظیم قوانین حسابداری دارند.

 

ضرورت اخلاق حرفه ای پروژه مالی اخلاق حرفه ای در حسابداری

اخلاق حرفه ای مانند شمشیر دو لبه ای است که یک لبه ی آن تهدید است. ضعف در سیستم اخلاق ، منجر به کاهش ارتباطات و افزایش خسارات در سازمان می گردد و مدیریت ، بیشتر بر روی کنترل گذشته نگر تکیه خواهد کرد ؛ زیرا افراد به مدیریت ، اطلاعات را نمی رسانند و در این صورت ، انرژی سازمان به منفی تبدیل می شود و به عبارت دیگر ، توان سازمان به جای آنکه صرف هدف شود ، صرف شایعه ، غیبت ، کم کاری و … خواهد شد.لبه ی دیگر این شمشیر ، فرصت است. اخلاق حرفه ای ، تأثیر چشم گیری بر روی فعالیت ها و نتایج سازمان دارد. اخلاق حرفه ای ، بهره وری را افزایش می دهد ، ارتباطات را بهبود می بخشد و درجه ریسک را کاهش می دهد ؛ زیرا هنگامی که اخلاق حرفه ای در سازمان حاکم است ، جریان اطلاعات به راحتی تسهیل می گردد و مدیر قبل از ایجاد حادثه ، از آن مطلع می گردد.

 

توجه :  فایل ها شامل دو پروژه مالی مختلف با موضوع اخلاق حسابداری می باشد که شما فقط هزینه یک مورد را پرداخت میکنید

مشاهده فهرست کامل این پروژه مالی حسابداری (کلیک کنید )

این پروژه ۱۰۰ درصد کامل و آماده ارایه می باشد .

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام…
    لطفا منبع تهیه اطلاعات پروژه،اعم از سایت یا مجله یا هرچیز دیگری را بیان کنید. باتشکر

    1. سلام در بخش منابع این پروژه مالی موارد زیر ذکر شده است :

      منابع و مآخذ
      منابع فارسی
      1- رؤیایی ، رمضانعلی (1390). اخلاق و حرفه ای گرایی درحسابداری. چاپ اول تهران : فرهنگ.
      2- آئین رفتارحرفه ای برای حسابداران حرفه ای(1393). جامعه حسابداران رسمی ایران.تهران:شهریاس.
      3- سرلک ، نرگس (1387). اخلاق حسابداری.فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری ، سال سوم ، شماره 1و2.
      4- بیات ، غلامرضا . اخلاق حرفه ای در حسابداری و حسابرسی.
      5- (قراملکی.1382).
      6- (احدیت و مکی.1993)
      7- ( محمود صمدی . 1392)
      8-(نیکومرام ، 1389).

  2. نگار نادری گفت:

    حرف نداره ، ممنونم ازتون ، من 19.5 گرفتم ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا