آموزش صفر تا صد تهیه تراز آزمایشی (دو ستونه و چهارستونه)

آموزش صفر تا صد تهیه تراز آزمایشی (دو ستونه و چهارستونه)

آموزش صفر تا صد تهیه تراز آزمایشی (دو ستونه و چهارستونه)

آموزش تصویری نحوه تهیه ترازآزمایشی به همراه مثال ها

 

بعد از اینکه ما رویداد های خود را از دفتر روزنامه به دفتر کل منتقل کردیم و مانده حساب های دفتر کل خودمون رو مشخص کردیم نیاز هست که یک ترازآزمایشی تهیه کنیم تا از صحیح بودن مانده حساب ها اطمینان پیدا کنیم و مانده حساب های دفترکل خودمون رو به صورت کامل مشخص کنیم و در صورت نیاز اصلاحات را انجام بدهیم. تهیه ترازآزمایشی یکی از مراحل دشوار برای حسابداران می باشد که البته نرم افزار ها و سیستم ها این کار را به صورت سیستمی انجام میدهند ولی حسابداران باید در مواقع تهیه تراز آزمایشی دقت زیادی داشته باشند. در این پست از سایت تخصصی دانشجویان حسابداری ایران برای شما کتاب آموزش صفر تا صد تهیه تراز آزمایشی (دو ستونه و چهارستونه) را آماده کردیم که میتوانید به صورت رایگان آن را از سایت دانلود کنید. برای دانلود در ادامه مطلب با آی آر حسابداران همراه باشید.

 

اهمیت تهیه تراز آزمایشی اصلاح شده در حسابداری

اطلاعاتی که به سیستم حسابداری وارد می شوند، داده های اولیه ای هستند که از اسناد و مدارک مثبته گرفته می شوند، این اطلاعات مالی توسط سیستم حسابداری پردازش می شوند و در نهایت به شکل گزارش های حسابداری به عنوان خروجی سیستم در اختیار استفاده کنندگان درون سازمانی و برون سازمانی قرار می گیرد. گزارش های حسابداری مجموع اطلاعات مالی مربوط به یک واحد اقتصادی را به شکل خلاصه و طبقه بندی شده همراه با توضیحات و تفاسیر لازم به طور یکجا ارائه می کنند. برای تهیه گزارش های حسابداری به مجموعه ای کامل از تمام اقلام نام دارد که مبنای » تراز آزمایشی اصلاح شده « حساب ها نیاز است، این مجموعه تهیه و تنظیم این گزارش ها خواهد بود.

 

مانده گیری حساب های دفتر کل

پس از ثبت رویدادهای مالی در دفتر روزنامه، مبلغ درج شده در ستون بدهکار دفتر روزنامه، به طرف بدهکار حساب دفتر کل و مبلغ درج شده در ستون بستانکار دفتر روزنامه، به طرف بستانکار حساب دفتر کل دیگر انتقال میی ابد و مانده حساب در آن تاریخ، در همان سطر نوشته می شود. در فایل آموزشی که برای شما قرار دادیم به صورت کامل با مانده گیری حساب های دفتر کل آشنا می شود و آنچه نیاز هست را یاد میگیرید.

 

ترازآزمایشی و انواع متداول آن

اگر معاملات به درستی از دفتر روزنامه به دفتر کل منتقل و حساب ها در دفتر کل به درستی مانده گیری شده باشند و در محاسبات اشتباهی رخ نداده باشد، باید جمع مانده های بدهکار با جمع مانده های بستانکار حساب ها مساوی باشد. حسابداران برای اطمینان یافتن از صحت و درستی ثبت انتقال عملیات از دفتر روزنامه به دفترکل معمولاً هر چند وقت یک بار یا حداقل در پایان هر ماه، گزارشی به نام ترازآزمایشی تهیه می کنند.

 

تراز آزمایشی دو ستونه چگونه است ؟

تراز آزمایشی دوستونی: در این تراز آزمایشی، مانده بدهکار هر حساب دفتر کل در ستون بدهکار و مانده بستانکار هر حساب دفتر کل در ستون بستانکار درج می شود. به عبارت دیگر، تراز آزمایشی دوستونی بر اساس مانده اقلام بدهکار و بستانکار حساب های دفتر کل نوشته می شود.ضمنا نحوه تهیه ترازآزمایشی در اکسل را در دوره آموزش اکسل در حسابداری به صورت کامل ارایه دادیم که توصیه میکنیم برای برای یادگیری نرم افزار اکسل حتما در این دوره شرکت کنید

 

تراز آزمایشی ۴ ستونی چگونه تهیه می شود ؟

ترازآزمایشی چهارستونی: این تراز آزمایشی علاوه بر مانده حساب ها، گردش بدهکار و بستانکار حساب های دفتر کل را ارائه می نماید. در ستون گردش حساب ها، جمع گردش اقلام بدهکار و بستانکار هری  ک از حساب های دفترکل نوشته می شود. نحوه تهیه تراز آزمایشی چهار ستونه به صورت کامل در فایل آموزش حسابداری که ضمیمه شده است ارایه گردیده که میتوانید فایل آموزش صفر تا صد تهیه تراز آزمایشی (دو ستونه و چهارستونه) را از طریق لینک زیر به صورت رایگان دانلود کنید.

 

 

توجه:کاربران گرامی لطفا آی آر حسابداران را به دوستانتان معرفی کنید…

» حجم فایل :۳ مگابایت
» منبع و رمز : www.irhesabdaran.ir
» توضیحات :
فرمت این فایل pdf می باشد.
برای مشاهده واجرای فایل از نرم افزار Adobe PDF Reader استفاده کنید
برای راحتی شما فایل ها رمز گذاری نشده است
» کپی رایت مطلب :
هرگونه کپی برداری از طرف سایر سایت ها و وبلاگ ها غیر مجاز و حرام می باشد.
جهت ارتباط با مدیر سایت از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید
مشکلات مطلب را در قسمت نظرات بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا